Google zamknie serwis poradnikowy Helpouts
Koncern Google ogłosił, że 20 kwietnia br. zamknie serwis Google Helpouts, w którym użytkownicy mogli poszukiwać porad specjalistów. - Platforma nie osiągnęła takiego poziomu wzrostu, jakiego oczekiwaliśmy - tłumaczą przedstawiciele Google.
Platforma Google Helpouts została uruchomiona oficjalnie pod koniec 2013 r. W założeniach ma ona pomagać internautom w uzyskaniu bezpośredniego kontaktu ze specjalistami z rozmaitych dziedzin, którzy dzielą się swoją wiedzą odnośnie konkretnych problemów. Część zamieszczonych w serwisie ofert miała charakter płatny pozwalając na zarabianie ekspertom (więcej na ten temat).
Serwis Google Helpouts napotkał jednak rozmaite trudności. Kilka miesięcy temu na terenie Unii Europejskiej musiał wycofać płatne porady w związku z nowymi przepisami unijnymi dotyczącymi podatków. Obecnie użytkownicy w Europie mogą więc korzystać wyłącznie z darmowych porad specjalistów.
Dużą konkurencją dla Google Helpouts okazał się serwis YouTube, bowiem wiele darmowych porad pojawiało się jednocześnie na obu platformach, a użytkownicy chętniej korzystali z tych umieszczonych na YouTubie. Z kolei mobilna aplikacja Helpouts w wersjach na Androida i iOS, po początkowym sukcesie szybko traciła na popularności w sklepach Google Play i iTunes, spadając ostatecznie na dalekie miejsca w rankingach najpopularniejszych programów.
W tej sytuacji Google zdecydował o zamknięciu serwisu Helpouts z dniem 20 kwietnia 2015 r. - Od czasu swojego powstania w 2013 r. Helpouts był miejscem dla wszystkich ludzi, którzy poszukiwali kontaktu z kompetentnymi specjalistami i pomocy w rozwiązaniu swoich codziennych problemów - napisali przedstawiciele Google na stronie Helpouts. - Niestety platforma nie osiągnęła takiego poziomu wzrostu, jakiego oczekiwaliśmy. Stąd decyzja o zamknięciu serwisu, którą podejmujemy z prawdziwą przykrością - podkreślono w oświadczeniu.
Google zaczął od tego, że wycofał ze sklepu Google Play oraz iTunes mobilną aplikację służącą do obsługi serwisu Helpouts.
W przeszłości Google podejmował już próby uruchomienia rozmaitych projektów, które miały pomagać internautom w odnalezieniu w sieci konkretnych wskazówek lub odpowiedzi na pytania. Jednym z nich był zamknięty w 2006 r. serwis Google Answers, innym natomiast wycofany z sieci w roku 2012 Knol - potencjalny konkurent Wikipedii. Obecnie jedyną platformą udzielającą użytkownikom przydatnych informacji w wynikach wyszukiwania, która cieszy się powodzeniem internautów jest Knowledge Graph.
Dołącz do dyskusji: Google zamknie serwis poradnikowy Helpouts