Agnieszka Hryniewicz-Bieniek - Globalna Dyrektor Google for Startups
W ciągu 17 lat pracy w Google, Agnieszka Hryniewicz-Bieniek z roli reprezentantki Google w Polsce i Polski w Google, płynnie przeszła do roli adwokatki startupów na globalną skalę jako liderka Google for Startups.

Agnieszka Hryniewicz-Bieniek przed dołączeniem w 2008 roku do Google miała za sobą lata pracy w innych międzynarodowych firmach. Przez trzy lata była Product Managerem w polskim oddziale Johnson & Johnson, a przez ponad cztery lata była związana z Deutsche Telekom, właścicielem T-Mobile, gdzie zajmowała się komunikacją marketingową.
W Johnson & Johnson, w latach 90., uczyła się od najlepszych specjalistów z Wielkiej Brytanii. W Erze (dzisiaj T-Mobile), przy okazji launchu marki Heyah, przekonała się, jak potężna jest siła kreatywności i innowacji. Złoty Lew w Cannes, który zdobyła wspólnie z agencją OMD, był dla Agnieszki potwierdzeniem, że warto wierzyć w nieszablonowe pomysły i odważnie realizować wizje.
Do Google po kilku innych koncernach
W Google Agnieszka Hryniewicz-Bieniek jako Dyrektor działu sprzedaży początkowo odpowiadała przede wszystkim za klientów z branż FMCG, telekomunikacji i rozrywki, a od 2010 roku także z innych segmentów. W 2013 roku została Country Managerem Google w Polsce. W tej roli jej celem było nie tylko budowanie biznesu reklamowego firmy, ale także pozytywnego wizerunku firmy na rynku, i jednocześnie reprezentowanie Polski w centrali, aby zapewnić naszemu krajowi jak najwięcej inwestycji.
W 2015/16 roku, z głębokiego zainteresowania dynamiką startupów, Agnieszka stworzyła w Google eksperymentalny zespół, znany wewnętrznie jako SEED. Jego celem było aktywne poszukiwanie "garażowych" firm, czyli tych na wczesnym etapie rozwoju, które mogłyby skorzystać z technologicznego know-how Google oraz wsparcia doradczego, aby przyspieszyć skalowanie, szczególnie na rynki międzynarodowe.
– Firmy, którym mieliśmy przyjemność pomagać, nie tylko dynamicznie się rozwijały, ale również tworzyły z nami wyjątkowe relacje. Wspólnie zastanawialiśmy się, jak efektywniej dostarczać wartość końcowym konsumentom w różnych krajach i kulturach, jak budować polskie czempiony. Ci klienci stali się naszymi najważniejszymi partnerami, a poziom zaufania i współpracy osiągnął nowy wymiar. Dzięki temu, mogłam ponownie zgłębić potrzeby mniejszych przedsiębiorstw, wyzwania, przed którymi stają liderzy, i poszukiwać sposobów, by na nie odpowiadać, wykorzystując wiedzę, produkty i zasoby Google – mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek.
Ta ścieżka naturalnie zaprowadziła Agnieszkę do Google for Startups.
Na czele Google for Startups
Warszawskie biuro na czele z Agnieszką Hryniewicz-Bieniek stało się hubem Google w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2016 roku spółka Google Poland zatrudniała 400 osób, trzy lata później – już 500. Obecnie, w 2024 roku, Google zatrudnia w Polsce ponad 2 tys. pracowników i pracowniczek.
Jesienią 2015 roku koncern uruchomił u nas kolejną strukturę: Campus Google for Startups dla młodych firm z sektora nowych technologii. W praktyce to przestrzeń w warszawskim Centrum Praskim Koneser do pracy, szkoleń i spotkań, m.in. z mentorami i inwestorami.
Campus jest obecnie miejscem pracy dla ponad 40 startupów w ramach programu Founders at Campus, w tym dla polskich firm: Mindgram, HearMe, Authologic, Sagenso, Space to Grow.
Od uruchomienia w listopadzie 2015 r. Campus Google for Startups w Warszawie gościł 6880 firm, przede wszystkim z Polski, ale także z Europy Środkowo-Wschodniej. Startupy biorące udział w programach stworzyły łącznie 6500 miejsc pracy i pozyskały ponad 730 milionów dolarów dofinansowania. W inicjatywach i wydarzeniach organizowanych w Campusie wzięło udział ponad 169 tys. osób.
Campus to także część globalnego programu Google for Startups, realizowanego w ponad 125 krajach, we współpracy z przeszło 50 inkubatorami, akceleratorami i przestrzeniami co-workingowymi. Koncern centra podobne do tego w Warszawie uruchomił w Tokio, Tel Awiwie, Sao Paulo, Madrycie i Seulu.
W 2019 roku stanowisko globalnej szefowej Google for Startups objęła Agnieszka Hryniewicz-Bieniek.
– Czuję się ogromnie dumna i wyróżniona, mając możliwość zarządzania globalnym, wielokulturowym zespołem, z siedzibami w 11 krajach, a jednocześnie służącym przedsiębiorcom z całego świata. Ta rola i ogromne zaufanie, jakim zostałam obdarzona, umożliwiły mi rozwój w zupełnie nowych obszarach. Mimo że mój zespół jest relatywnie niewielki w porównaniu z innymi działami firmy, zawsze miałam poczucie, że zarządzam małym Google, obserwując dynamikę rynków na całym świecie, łącząc kropki i przewidując trendy. To zaszczyt mieć dostęp do tak szerokiej perspektywy. W swojej pracy dążę do harmonizacji i uproszczenia procesów tam, gdzie to możliwe, zachowując przy tym szacunek dla lokalnych kontekstów. Rozumiem, że nasi klienci, partnerzy i startupy działają w bardzo specyficznych warunkach, które wymagają elastycznego podejścia. Ta mieszana perspektywa – globalna strategia realizowana z uwzględnieniem lokalnych kultur – jest kluczem do budowania zaufania na nowych rynkach. Jestem również dumna z programów wsparcia, które stworzyliśmy w odpowiedzi na globalne wyzwania, jak fundusz dla ukraińskich startupów. To dowód na to, że nasza praca, oprócz wyników biznesowych, zawsze niesie ze sobą misje czynienia dobra – mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek.
Oprócz pracy w Google, Agnieszka Hryniewicz-Bieniek była przez 5 lat niezależnym członkiem Rady Nadzorczej Banku Millennium, w tym komitetu strategicznego tego banku.
Potrzeba zmian, ale nie zawsze
W jednym z wywiadów zwróciła uwagę, że jej kariera nie jest typowa. – Ludzie najczęściej specjalizują się w jakimś sektorze, a mnie zawsze ciekawiły różne perspektywy, sposoby myślenia i prowadzenia firmy. Chciałam pracować z rozmaitymi markami, nasiąkać wiedzą i zgłębiać ekspresowo zmieniający się świat. Dlatego też w moim życiu pojawił się Google – stwierdziła.
Menadżerka ukończyła studia z zakresu Business Administration oraz podyplomowe studium PR w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Zapewnia, że nie projektowała swojej kariery z myślą o konkretnym stanowisku.
– Myślę, że to moja dzisiejsza praca i rola jest kulminacją mojej konsekwencji, niegasnącej pasji i głębokiego zaangażowania w każdą podejmowaną inicjatywę. Moja ścieżka zawodowa to ciągłe przekraczanie granic i poszukiwanie nowych wyzwań, z niezachwianą wiarą w siłę współpracy i wspólnego działania. Wierzę, że prawdziwe przywództwo to nie tylko zdolność do zarządzania, ale przede wszystkim umiejętność inspirowania innych, wspierania ich rozwoju i budowania przestrzeni, w której każdy może rozkwitnąć. Dążę do tego, by być liderem, który nie tylko wyznacza kierunek, ale również jest przewodnikiem, mentorem i partnerem – mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek.
Dołącz do dyskusji: Agnieszka Hryniewicz-Bieniek - Globalna Dyrektor Google for Startups