SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza”: cotygodniowa rubryka „Wyborcza to WY” z opiniami czytelnikami

„Gazeta Wyborcza” (Agora) będzie oddawała swoim czytelnikom raz w tygodniu cztery strony na ich opinie, w ramach sekcji „Wyborcza to WY”. Komentarze te pojawiać się też będą codziennie w internecie. Przedsięwzięcie koordynują Katarzyna Pawłowska i Waldemar Paś. - Wierzymy, że właśnie tak trzeba robić - zapowiadają.

Akcja zaczęła się w środę, 7 marca i trwać ma bezterminowo. Raz w tygodniu (zawsze w środę) czytelnicy dostaną cztery kolumny w papierowym wydaniu „Gazety Wyborczej”. Na ich łamach redakcja będzie drukowała opinie z Facebooka, listy, maile, tweety czy wpisy z blogów.

- Wierzymy, że wsłuchiwanie się w głosy czytelników dotyka samej istoty nie tylko „Wyborczej”, ale dziennikarstwa w ogóle. Wierzymy, że właśnie tak trzeba robić. W czasach, gdy jesteśmy podzieleni i dzielimy się coraz bardziej również za sprawą mediów społecznościowych, publikowanie w tradycyjnej gazecie Waszych poglądów, tego, co Was zaciekawia, irytuje, fascynuje, dręczy - może pomóc nam wszystkim. Nauczyć nas słuchać innego, pamiętając, że słuchać to nie zawsze akceptować - piszą dziennikarze prowadzący akcję we wstępniaku.

Kolumny "Wyborcza to Wy" będą ukazywały się także w internecie - tutaj będą publikowane codziennie, na specjalnej podstronie Wyborcza.pl/wyborczatowy.

Jak podkreślają wspólnie Katarzyna Pawłowska i Waldemar Paś - cztery strony „GW” oddawane są czytelnikom na początek, z czasem powierzchnia ta może wzrosnąć. Redaktorzy wspierani przez osoby z zespołu „Gazety Wyborczej” z całego kraju.

Hasło nawiązuje do promocji dziennika z jesieni 2017 roku, którą zainspirowały obywatelskie protesty przeciwko łamaniu praworządności. Już wówczas (koniec 2017 r.) Jerzy Wójcik, wydawca pisma, zapowiadał, że w pierwszym kwartale 2018 pojawi się w gazecie specjalna, stała sekcja dla czytelników. Strony „Wyborcza to WY” ma także pełnić funkcję forum obywatelskiego na łamach gazety.

Z danych ZKDP wynika, że w styczniu 2018 roku średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” wynosiła 96 668 egz.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza”: cotygodniowa rubryka „Wyborcza to WY” z opiniami czytelnikami

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PonizejStuTysi
Czytam Wyborczą od 15 lat i myślę, że jako czytelniczka jestem w stanie napisać książke na temat tego jak GW się zachowuje w zależności od tego jaka partia ma władzę. Tak samo łatwo można przewidzieć jak będzie wyglądał klucz doboru treści czytelników do nowej rubryki... niestety...
0 0
odpowiedź
User
Ala
Tonący brzydko się chwyta - mawiał za Słonimskim Adam M.
0 0
odpowiedź
User
Gomez
To w GW nie ma już komu pisać?
0 0
odpowiedź