“Fun Club” rośnie, “Popcorn” i “Dziewczyna” ostro w dół
Większość magazynów dla młodzieży zanotowało w listopadzie ub.r. spadki sprzedaży ogółem, najwięcej straciły miesięczniki “Popcorn” i “Dziewczyna”. Największy wzrost zanotował natomiast “Fun Club”.
Z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że pozycję lidera w listopadzie ub.r. utrzymał dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą ogółem na poziomie 161 812 egz. i stratą wynoszącą 15,07 proc.
Na drugie miejsce z czwartego wskoczył miesięcznik “Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 90 176 egz., notując największy w zestawieniu wzrost, wynoszący 21,98 proc.
Podium zamyka także wydawany przez Bauera magazyn “Twist”. Jego sprzedaż ogółem zmalała w listopadzie ub.r. o 28,61 proc. do 78 541 egz., a tytuł spadł z miejsca drugiego.
Największy spadek w rankingu dotknął zajmującego siódme, ostatnie miejsce miesięcznika “Popcorn” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem poszybowała w dół aż o 52,77 proc. i wyniosła 25 033 egz. W listopadzie 2011 roku kosztował on 2,99 zł, rok wcześniej - 2,30 zł. Z kolei także należąca do tego wydawcy “Dziewczyna” straciła niewiele mniej, bo jej sprzedaż spadła o 46,43 proc. i wyniosła 31 068 egz.
Z powodu złych wyników sprzedaży, Springer zdecydował się na zamknięciu obu tych magazynów (więcej na ten temat). Jednak wrócą one w najbliższych tygodniach na rynek, bo licencję na ich wydawanie zakupiła firma BPV Polska (dowiedz się więcej). Spółka ta zamierza obniżyć ich ceny.
Wirtualnemedia.pl | listopad | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 161 812 | 190 517 |
Fun Club | 90 176 | 73 929 |
Twist | 78 541 | 110 016 |
Bravo Girl | 69 976 | 80 416 |
13 Magazyn Nastolatki | 49 636 | 44 548 |
Dziewczyna | 31 068 | 57 990 |
Popcorn | 25 033 | 53 004 |
W listopadzie ub,r. w porównaniu do października ub.r. największy wzrost sprzedaży zanotował “13 Magazyn Nastolatki” (Egmont Polska), którego wynik poszedł do góry o 72,41 proc. Najwięcej stracił zaś “Popcorn” (25,08 proc.).
Wirtualnemedia.pl | 2011 | |
ZKDP | listopad | październik |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Bravo | 161 812 | 182 368 |
Fun Club | 90 176 | 80 195 |
Twist | 78 541 | 108 654 |
Bravo Girl | 69 976 | 90 130 |
13 Magazyn Nastolatki | 49 636 | 28 790 |
Dziewczyna | 31 068 | 37 637 |
Popcorn | 25 033 | 33 414 |
Dołącz do dyskusji: “Fun Club” rośnie, “Popcorn” i “Dziewczyna” ostro w dół