FedEx startuje w Polsce z International Connect Plus. Lepsze możliwości wysyłki dla sprzedawców
Firma kurierska FedEx uruchamia w Polsce nową usługę o nazwie International Connect Plus. Rozwiązanie ma łączyć kompetencje FedEx w obszarze międzynarodowych usług doręczeń z określonym czasem dostaw z doświadczeniem przewoźnika w zakresie odpraw celnych. Dodatkowo dzięki opcjom śledzenia, wysyłania powiadomień do odbiorców i elastycznej zmianie opcji dostawy za pośrednictwem FedEx Delivery Manager kupujący zyskują większą kontrolę nad dostawą swojego zamówienia online.

FedEx Corp. to międzynarodowa firma logistyczna świadcząca dla klientów na całym świecie usługi w zakresie transportu, handlu internetowego oraz biznesu. FedEx podaje, że notuje 79 mld dol. przychodów rocznie.
International Connect Plus w Polsce
Teraz FedEx poinformował, że po udanym starcie usługi International Connect Plus (FICP) w styczniu 2021 r. rozszerza jej zasięg o kolejne kraje w Europie. Obecnie z oferty z określonym czasem dostaw w segmencie handlu elektronicznego mogą korzystać klienci w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Austrii, Szwecji, Belgii i Holandii.
Czytaj także: FedEx Express sponsorem rozgrywek tenisowych ATP
FedEx zaznacza, że sposób, w jaki konsumenci robią zakupy zmienia się w szybkim tempie, a co za tym idzie – ewoluuje cały rynek handlu detalicznego. Badania pokazują, że po ustąpieniu epidemii Covid-19 49 proc. konsumentów ma zamiar częściej robić zakupy w internecie. Prognozuje się, że w br. kalendarzowym poziom wydatków online wzrośnie na całym świecie o 14 proc., do 2,96 bln euro. Ze względu na tak znaczący wzrost zainteresowania handlem elektronicznym, FedEx przekształca swoją ofertę produktów skierowaną do klientów e-commerce.
Zgodnie z zapowiedzią firmy sprzedające swoje produkty w internecie, dodając opcję wysyłki FedEx International Connect Plus zaoferują swoim klientom dostawę międzynarodową w atrakcyjnych cenach. FICP umożliwia dotarcie przesyłki do klientów w Europie w ciągu 2-4 dni, w przypadku Ameryki Północnej w 3 dni, a w region Azji i Pacyfiku od 3 do 5 dni.
Dodatkowo dzięki opcjom śledzenia, wysyłania powiadomień do odbiorców i elastycznej zmianie opcji dostawy za pośrednictwem FedEx Delivery Manager, kupujący zyskują większą kontrolę nad dostawą swojego zamówienia online.
FedEx podaje, że korzyści płynące z oferty FICP dla sprzedawców oraz ich klientów są następujące:
- Większy wybór – pojawienie się FICP w rosnącym portfolio usług FedEx sprawia, że sprzedawcy mogą zaoferować swoim klientom więcej możliwości wysyłki.
- Korzystny cennik - oferta atrakcyjna pod kątem ceny, dzięki dostosowaniu cennika do indywidualnych potrzeb klientów.
- Globalny zasięg – FICP połączy europejskich klientów FedEx z rynkami odpowiadającymi za blisko trzy czwarte światowego PKB. Dalszy rozwój usługi planowany w bieżącym roku ma sprawić, że do końca roku kalendarzowego 2021, klienci FedEx zyskają dostęp do rynków odpowiadających za prawie 90 proc. światowego PKB.
- Elastyczność i kontrola – sprzedawcy online, którzy zarejestrują się w FedEx Delivery Manager, mają możliwość elastycznego dostosowywania opcji dostaw, tak by odpowiadały potrzebom ich klientów.
- Komfort – dzięki rozbudowanym możliwościom śledzenia przesyłek odbiorcy mają wgląd w szczegóły trasy przesyłki.
- Od momentu wprowadzenia na rynek we Włoszech i Wielkiej Brytanii na początku tego roku, FedEx International Connect Plus stało się popularnym rozwiązaniem wśród firm zajmujących się handlem elektronicznym i wśród konsumentów, którzy poszukują równowagi pomiędzy szybkością dostawy, a jej atrakcyjną ceną - zaznacza w komunikacie Wouter Roels, senior vice president Marketing International, FedEx Express Europe. - W ramach strategii rozwoju w Europie, naszym celem jest oferowanie klientom szerszego pakietu rozwiązań transportowych, które są zarówno dostępne i odpowiadają ich specyficznym potrzebom w zakresie dostaw.
Czytaj także: Amazon rezygnuje z usług wysyłkowych. Nie będzie konkurować z UPS i FedEx
Firma informuje, że obecnie z oferty FICP można skorzystać na 240 kierunkach z Europy. FedEx pracuje nad poszerzeniem zasięgu oferty, tak by przed końcem 2021 r. dostępna była na ponad 600 kierunkach, tj. ponad 150 połączeniach wewnątrzeuropejskich i 200 międzykontynentalnych.
Dołącz do dyskusji: FedEx startuje w Polsce z International Connect Plus. Lepsze możliwości wysyłki dla sprzedawców