Facebook zmienia algorytm by walczyć z fake newsami, spamem i linkami nastawionymi na clickbait
Facebook zapowiedział kolejną modyfikację algorytmu dobierającego treści w News feedzie użytkowników. Mniej widoczne będą w nim linki zawierające fake news, spam oraz nastawione wyłącznie na sztucznie generowanie ruchu na stronach wydawców.
O zmianach w sposobie funkcjonowania serwisu Facebook poinformował na stronie internetowej we wpisie Adama Mosseri, wiceprezesa odpowiedzialnego za News feed.
Jak podkreśla Mosseri badania przeprowadzone przez Facebook dowiodły, że w serwisie istnieje wąska grupa użytkowników którzy notorycznie zamieszczają na platformie odnośniki do treści zawierających dezinformację, spam, a także linki stanowiące tak zwany clickbait, których zadaniem jest generowanie sztucznego ruchu na konkretnych stronach.
Nowy algorytm będzie rozpoznawał tego typu treści o niskiej jakości dla użytkowników i automatycznie obniżał ich widoczność w News feedzie. Facebook zastrzega, że restrykcje mają dotyczyć jedynie linków prowadzących do konkretnych artykułów, nie dotkną natomiast całych domen, stron, a także treści wideo czy zdjęć.
Mosseri przyznaje, że w obliczu nowego algorytmu najbardziej podejrzane będą konta użytkowników, którzy zamieszczają bardzo wiele postów (według informacji serwisu Recode chodzi o ponad 50 dziennie), bowiem według badań właśnie na takich profilach są najczęściej udostępniane odnośniki do treści z którymi serwis zamierza walczyć.
Zgodnie z zapowiedziami Facebooka większość wydawców na platformie nie odczuje zmian w zasięgu swoich postów po wprowadzeniu nowego algorytmu. Mniejszą widoczność treści dostrzegą natomiast ci, którzy dystrybuują odnośniki do fake news czy spamu.
Najnowsza modyfikacja działania algorytmu to w ostatnich miesiącach kolejna już zmiana w mechanizmie Facebooka. W maju najpierw ograniczono w serwisie zasięg kont z irytującymi reklamami, później zaś widoczność linków stanowiących clickbait.
Dołącz do dyskusji: Facebook zmienia algorytm by walczyć z fake newsami, spamem i linkami nastawionymi na clickbait