edrone zainwestuje 5,3 miliona dolarów w rozwój narzędzia ecommerce
Krakowska firma technologiczna edrone właśnie ogłosiła inwestycję w wysokości 5,3 miliona dolarów, która jest elementem realizacji jej planu zbudowania marketingowego one-stop-shop dla ecommerce.
Kapitał nowej inwestycji pochodzi z dwóch źródeł. Pierwszym jest runda inwestycyjna serii Pre-A zrealizowana przez PortfoLion - fundusz venture capital, będącego częścią banku OTP Group. Inwestycja VC zostanie wykorzystana w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Kapitał inwestora w wysokości 2,5 mln dolarów zostanie przeznaczony zostanie na dalszy rozwój w regionach Unii Europejskiej i Iberoameryki (LATAM).
W Europie firma planuje otworzyć także zupełnie nowe rynki, szczególnie w regionie CEE. W Ameryce Południowej edrone skupia się na rozwoju strategicznych relacji partnerskich.
- Ameryka Południowa to idealne miejsce na rozwój firm eCommerce. W samej tylko Brazylii zanotowaliśmy ostatnio 130% wzrostu zysków w tym sektorze. Ameryka Łacińska jako całość urosła o ponad 200%. Niezmiernie cieszy mnie, że po udanym starcie naszej działalności trzy lata temu, nadal osiągamy wzrost liczony w dziesiątkach procent - komentuje Felippe Pereira, COO brazylijskiego oddziału edrone.
edrone inwestuje w ecommerce
edrone uzyskał także grant NCBR na realizację projektu badawczo-rozwojowego, mającego na celu opracowanie platformy wdrożeń wirtualnych asystentów sprzedaży. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/edrone-dostalo-12-5-mln-zl-na-budowe-platformy-wirtualnych-asystentow-sprzedazy
Kierownikiem prac B+R w projekcie jest profesor Grzegorz J. Nalepa – prezes Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji. W skład zespołu wchodzą także inżynierowie sztucznej inteligencji z Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Arek Flinik, CTO i co-funder Lekta.ai - firmy dostarczającej rozwiązania głosowych (voice solutions).
edrone to napędzana sztuczną inteligencją SaaS-owa platforma typu Instant ROI, zapewniająca klientom eCommerce doświadczenie zakupowe. Został założony przez Michała Blaka i Rahima Blaka, ma swoją główną siedzibę w Krakowie i działa na rynku od 2016 roku. Biura firmy znajdują się także w São Paulo i Barcelonie. Biura firmy znajdują się także w São Paulo i Barcelonie.
Do grona klientów edrone należą m.in. Husqvarna, Converse, Mi Home, Leftheit, Tous, Jean Louis David, Abra, Sneaker Peeker, Lancerto, Ryłko, Amso, Muve, Świat Książki.
Według raportu złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, w 2019 roku agencja edrone, do której należy system eCRM dla e-commerce o tej samej nazwie, odnotowała 5,2 mln zł przychodów wobec 3,45 mln zł rok wcześniej (+50,7 proc. rdr.). Zysk netto wzrósł z 20,8 tys. zł do 66,2 tys. zł. Koszty operacyjne spółki poszły w górę o 44,3 proc., do sumy 5,13 mln zł (z 3,55 mln zł rok wcześniej). Na usługi obce wydano 2,98 mln zł, na wynagrodzenia 1,68 mln zł. Rahim Blak ma w edrone 50 proc. udziałów.
Dołącz do dyskusji: edrone zainwestuje 5,3 miliona dolarów w rozwój narzędzia ecommerce