SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań wśród dzienników

W lipcu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a najwięcej zyskał „Parkiet”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce zajął „Gazeta Wrocławska”.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w lipcu br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 083 egz. W skali roku tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 4,25 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 214 egz., czyli o 54,41 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 4,27 proc. do 2 320 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 990 egz., po spadku o 6,75 proc. - największym w zestawieniu.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 241,29 proc., osiągnął „Parkiet” (Gremi Business Communication) plasujący się oczko niżej z wynikiem 1 587 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 35,21 proc.

W lipcu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 20,81 proc. i wyniósł 894 egz.

ZKDP

lipiec

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Dziennik Gazeta Prawna

9 083

45 140

9 486

48 031

Rzeczpospolita

7 214

54 876

4 672

58 947

Puls Biznesu

2 320

10 671

2 225

11 551

Gazeta Wyborcza

1 990

156 610

2 134

183 464

Parkiet Gazeta Giełdy

1 587

4 507

465

3 680

Gazeta Polska Codziennie

579

20 125

321

24 004

Przegląd Sportowy

427

35 176

145

42 767

Fakt Gazeta Codzienna

246

312 940

111

325 805


Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu br. należała do „Gazety Wrocławskiej” (Polskapresse). Jej wynik wyniósł 401 egz., po wzroście w porównaniu do lipca ub.r. o 178,47 proc. Rok wcześniej tytuł ten był siódmy.

Z ósmego na drugie miejsce awansowała „Gazeta Krakowska” (Polskapresse), której średni wynik e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 70,42 proc. do 242 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (też Polskapresse). Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w lipcu 2014 roku wyniosła 230 egz., po wzroście o 32,95 proc.

Największym wzrostem - o 540 proc. do 160 egz. - pochwalić się mogło „Echo Dnia” (Media Regionalne). Dziennik ten awansował z pozycji 21. na 6.

Z kolei największy spadek zanotował „Express Ilustrowany” (Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca szóstego na czternaste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 56,16 proc. i ostatecznie wyniósł 64 egz.

ZKDP

lipiec

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Polska Gazeta Wrocławska

401

16 532

144

18 385

Polska Gazeta Krakowska

242

16 856

142

18 200

Polska Głos Wielkopolski

230

29 894

173

32 699

Polska Dziennik Zachodni

225

40 930

188

45 133

Gazeta Pomorska

213

42 335

88

45 721

Echo Dnia

160

17 925

25

19 961

Gazeta Lubuska

148

20 407

179

23 346

Polska Dziennik Bałtycki

146

24 599

174

28 623

Głos - Dziennik Pomorza

137

22 881

67

24 485

Dziennik Polski

122

19 142

149

22 142

Nowa Trybuna Opolska

101

15 311

56

16 614

Polska Dziennik Łódzki

85

22 481

107

26 816

Express Bydgoski

65

10 848

36

12 068

Express Ilustrowany

64

27 647

146

32 055

Kurier Szczeciński

42

12 260

54

13 174

Nowości - Dziennik Toruński

41

12 980

26

14 355

Polska Metropolia Warszawska

38

3 861

51

4 342

Kurier Poranny

35

6 053

34

6 463

Polska Kurier Lubelski

33

3 968

35

4 893

Gazeta Codzienna Nowiny

29

16 298

22

19 232

Gazeta Współczesna

27

6 663

27

7 717

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

23

15 829

29

17 989

 


E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań wśród dzienników

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zgred1
Wyraźnie widać, że e-wydania raczej się nie przyjmą. Sprzedaż na poziomie kilkudziesięciu egzemplarzy chyba nawet nie pokrywa kosztów obsługi(serwery, łącza itp.)?
odpowiedź