„Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań wśród dzienników
W lipcu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a najwięcej zyskał „Parkiet”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce zajął „Gazeta Wrocławska”.
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w lipcu br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 083 egz. W skali roku tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 4,25 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 214 egz., czyli o 54,41 proc. większym niż rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 4,27 proc. do 2 320 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 990 egz., po spadku o 6,75 proc. - największym w zestawieniu.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 241,29 proc., osiągnął „Parkiet” (Gremi Business Communication) plasujący się oczko niżej z wynikiem 1 587 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 35,21 proc.
W lipcu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 20,81 proc. i wyniósł 894 egz.
ZKDP | lipiec | |||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna | 9 083 | 45 140 | 9 486 | 48 031 |
Rzeczpospolita | 7 214 | 54 876 | 4 672 | 58 947 |
Puls Biznesu | 2 320 | 10 671 | 2 225 | 11 551 |
Gazeta Wyborcza | 1 990 | 156 610 | 2 134 | 183 464 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 1 587 | 4 507 | 465 | 3 680 |
Gazeta Polska Codziennie | 579 | 20 125 | 321 | 24 004 |
Przegląd Sportowy | 427 | 35 176 | 145 | 42 767 |
Fakt Gazeta Codzienna | 246 | 312 940 | 111 | 325 805 |
Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu br. należała do „Gazety Wrocławskiej” (Polskapresse). Jej wynik wyniósł 401 egz., po wzroście w porównaniu do lipca ub.r. o 178,47 proc. Rok wcześniej tytuł ten był siódmy.
Z ósmego na drugie miejsce awansowała „Gazeta Krakowska” (Polskapresse), której średni wynik e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 70,42 proc. do 242 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (też Polskapresse). Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w lipcu 2014 roku wyniosła 230 egz., po wzroście o 32,95 proc.
Największym wzrostem - o 540 proc. do 160 egz. - pochwalić się mogło „Echo Dnia” (Media Regionalne). Dziennik ten awansował z pozycji 21. na 6.
Z kolei największy spadek zanotował „Express Ilustrowany” (Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca szóstego na czternaste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 56,16 proc. i ostatecznie wyniósł 64 egz.
ZKDP | lipiec | |||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||
Tytuł | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż e-wydań | Sprzedaż ogółem |
Polska Gazeta Wrocławska | 401 | 16 532 | 144 | 18 385 |
Polska Gazeta Krakowska | 242 | 16 856 | 142 | 18 200 |
Polska Głos Wielkopolski | 230 | 29 894 | 173 | 32 699 |
Polska Dziennik Zachodni | 225 | 40 930 | 188 | 45 133 |
Gazeta Pomorska | 213 | 42 335 | 88 | 45 721 |
Echo Dnia | 160 | 17 925 | 25 | 19 961 |
Gazeta Lubuska | 148 | 20 407 | 179 | 23 346 |
Polska Dziennik Bałtycki | 146 | 24 599 | 174 | 28 623 |
Głos - Dziennik Pomorza | 137 | 22 881 | 67 | 24 485 |
Dziennik Polski | 122 | 19 142 | 149 | 22 142 |
Nowa Trybuna Opolska | 101 | 15 311 | 56 | 16 614 |
Polska Dziennik Łódzki | 85 | 22 481 | 107 | 26 816 |
Express Bydgoski | 65 | 10 848 | 36 | 12 068 |
Express Ilustrowany | 64 | 27 647 | 146 | 32 055 |
Kurier Szczeciński | 42 | 12 260 | 54 | 13 174 |
Nowości - Dziennik Toruński | 41 | 12 980 | 26 | 14 355 |
Polska Metropolia Warszawska | 38 | 3 861 | 51 | 4 342 |
Kurier Poranny | 35 | 6 053 | 34 | 6 463 |
Polska Kurier Lubelski | 33 | 3 968 | 35 | 4 893 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 29 | 16 298 | 22 | 19 232 |
Gazeta Współczesna | 27 | 6 663 | 27 | 7 717 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 23 | 15 829 | 29 | 17 989 |
E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań wśród dzienników