Disney dzieli globalny budżet mediowy między agencje mediowe Publicisu i Omnicomu
Koncern Disneya zamierza podzielić swój globalny budżet mediowy między agencje należące do holdingów Publicis i Omnicom. Jego wielkość szacowana jest na 3 mld dolarów.
Z nieoficjalnych informacji Campaign wynika, że Disney rozstrzygnął trwający od kilku miesięcy przetarg. Wybrał w nim oferty złożone przez holdingi Publicisu i Omnicomu.
Publicis ma odpowiadać za obsługę mediową Disney + oraz należących do firmy parków rozrywki. W tym ostatnim przypadku przejmuje biznes od należącej do sieci Dentsu Aegis agencji Carat.
Omnicom z kolei ma zająć się budżetem mediowym telewizyjnego biznesu Disneya (w tym kanałami ABC, Fox i Nat Geo) i studiów filmowych (w tym Marvela, Pixara, Lucasfilm, Walt Disney Studios i Walt Disney Animacje) w Ameryce Północnej. Wcześniej zajmował się tym Horizon Media.
Omnicom obsługuje Disneya od 2013 roku - po wygranym przetargu, w którym biznes ten przejęła od Publicisu. W Europie zajmuje się tym agencja OMD. To właśnie wtedy utworzono komórkę OMDE, dedykowaną do obsługi tego klienta.
Serwis podaje, że WPP z kolei ma utrzymać dotychczasową obsługę Disneya w Indiach.
W maju Disney przeniósł część biznesu medialnego do OMD. Należąca do holdingu Omnicom agencja OMDE (Entertainment) zajmowała się zakupem i planowaniem mediów w Stanach Zjednoczonych dla Twentieth Century Fox Films Corp, Fox Searchlight Pictures, Twentieth Century Fox Home Entertainment i innych podmiotów stowarzyszonych wyłącznie w ramach umowy tymczasowej.
Globalny budżet mediowy Disneya szacowany jest na 3 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Disney dzieli globalny budżet mediowy między agencje mediowe Publicisu i Omnicomu