DDB Warszawa z 18 mln zł zysku netto, wpływy ponad jedną czwartą w górę
Agencja reklamowa DDB Warszawa (należy do koncernu Omnicom) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 27,9 proc. do 133,22 mln zł i zysku netto z 14,97 do 18,56 mln zł.
DDB Warszawa swoje wszystkie wpływy wypracowała z usług reklamowych. Przychody krajowe poszły w górę ze 101,37 do 130,51 mln zł, a te z zagranicy nieznacznie zmalały - z 2,75 do 2,71 mln zł.
Wśród klientów DDB Warszawa są McDonald’s Polska, OLX, Durex i Intermarché. W br. agencja pozyskała kolejnych klientów: przejęła po Grey Group obsługę sieci sklepów Pepco, a po PZL obsługę operatora telekomunikacyjnego T-Mobile Polska.
Wpływy agencji od spółek powiązanych z nią kapitałowo w ub.r. wyniosły 3,21 mln zł (m.in. 1,39 mln zł od Gutenberg Networks), wobec 6,12 mln zł rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na działalność operacyjną DDB Warszawa przeznaczyła w ub.r. 128,27 mln zł, o 26,6 proc. więcej niż w 2021 roku (101,35 mln zł). Koszty usług obcych poszły w górę z 89,31 do 114,45 mln zł, wynagrodzeń - z 9,35 do 10,79 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 1,85 do 2,1 mln zł. Firma zatrudniała w ub.r. średnio 86 pracowników, o 11 więcej niż przed rokiem.
Na zakupy usług w ramach koncernu Omnicom przeznaczyła 12,77 mln zł, z czego 8,88 mln zł zapłaciła Gutenberg Networks, 1,65 mln zł - DDB Europe, a 949 tys. zł - BNA.
Na poziomie sprzedażowym i operacyjnym zysk agencji zwiększył się z 2,77 do 4,94 mln zł. Jej rentowność poprawił wzrost przychodów finansowych z 12,86 do 15,08 mln zł. Spółka ma 70 proc. udziałów w agencjach mediowych z grupy OMD, 85 proc. w Gutenberg Networks, 100 proc. w DDC, 48 proc. w BNA i 44 proc. w Corporate Profiles Consulting.
W ub.r. Omnicom Media Group wypłaciła jej 12,02 mln zł dywidendy, Gutenberg Networks - 1,98 mln zł, BNA - 290 tys. zł, a Corporate Profiles Consulting - 88 tys. zł.
Dzięki temu zysk brutto DDB Warszawa wzrósł z 15,53 do 19,88 mln zł, a zysk netto - z 14,97 do 18,56 mln zł. 70 proc. udziałów agencji należy do koncernu Omnicom (poprzez spółkę zależną DHE Regional), a po 15 proc. mają jej prezes Szymon Gutkowski i członek zarządu Paweł Kastory.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021 (kwoty w tys. zł)
Dołącz do dyskusji: DDB Warszawa z 18 mln zł zysku netto, wpływy ponad jedną czwartą w górę