Cyberatak na linie lotnicze. System informatyczny już działa
Japońskie linie lotnicze Japan Airlines (JAL) przywróciły w czwartek działanie swojego systemu informatycznego, w tym sprzedaż biletów, po przeprowadzonym wcześniej tego dnia ataku hakerskim - podała agencja Kyodo. Atak spowodował opóźnienie części lotów krajowych i międzynarodowych.
Przewoźnik podkreślił, że wskutek ataku doszło do opóźnienia co najmniej 24 połączeń krajowych oraz do "zmian w lotach międzynarodowych". Nie stwierdzono jednak wycieku danych pasażerów ani poważniejszych uszkodzeń lub strat.
W czwartek rano czasu lokalnego (w nocy ze środy na czwartek w Polsce) linie lotnicze odnotowały problemy w systemie rejestrującym bagaże pasażerów. W odpowiedzi JAL tymczasowo wyłączyły router powodujący awarię i zawiesiły sprzedaż biletów.
Drugi czołowy przewoźnik japoński, All Nippon Airlines (ANA), przekazał, że nie zaobserwował żadnych oznak ataku na swoje systemy.
We wtorek amerykańskie linie lotnicze American Airlines przerwały na godzinę ruch swoich samolotów po wykryciu bliżej nieokreślonych "problemów technicznych".
Eksperci ds. komunikacji lotniczej zwracają uwagę, że awarie nastąpiły w okresie nasilonego ruchu związanego z okresem świąteczno-noworocznym. Bilety na wiele lotów są wyprzedane, przez co anulowanie któregoś z połączeń wywołuje efekt kaskadowy, a usunięcie jego skutków może potrwać kilka dni.
Dołącz do dyskusji: Cyberatak na linie lotnicze. System informatyczny już działa