Coca-Cola, Fundacja Dorastaj z Nami, Red Bull, Cekol i Bohoboco - reklamy tygodnia (wideo)
Poniżej prezentujemy ranking pięciu najlepszych w ocenie Wirtualnemedia.pl reklam mijającego tygodnia. Wśród nich jeden spot zagraniczny - Coca-Coli, kampania społeczna Fundacji Dorastaj z Nami i trzy lokalne reklamy: Red Bulla, Cekolu i Bohoboco.
Coca-Cola - łańcuszek pocieszeń
Coca-Cola pokazuje, że bohaterami reklam wcale nie muszą być celebryci czy ludzie odnoszący na każdym polu swojego życia sukcesy. Równie ciekawe, a może nawet i ciekawsze, a już na pewno zabawniejsze mogą być spoty z udziałem tych, którym czasem wiatr wieje prosto w oczy albo powinie się noga. I tak jest właśnie tutaj.
Nowy spot promujący Coca-Colę przekonuje, że zawsze znajdzie się w pobliżu ktoś, kto potrzebuje naszego wsparcia. Dlatego pokazano w nim sztafetę pechowców potrafiącą oddać butelkę napoju komuś, kto ma jeszcze większego pecha.
W stojącym przy plaży obwoźnym sklepiku chłopak kupuje butelkę Coca-Coli. Już podnosi ją do ust, gdy nagle dostrzega dziewczynę trzymającą gitarę, w której właśnie pękła struna. Chłopak podchodzi i chcąc pocieszyć gitarzystkę wyciąga w jej stronę dopiero co otwartą butelkę z napojem. Akcja nabiera tempa. Dziewczyna przekazuje nienapoczęta Coca-Colę załamanej zakonnicy, która z kolei pociesza tą samą butelką chłopaka wynoszonego przez strażaka z pożaru. Ten oddaje napój zrozpaczonemu opiekunowi delfinów, następnie butelka trafia do spragnionego rozbitka, a dalej do faceta cudem ocalałego z eksplozji. Kto będzie następny?
Producent kultowego napoju stawia w reklamie na takie wartości, jak ludzka solidarność i zdolność do poświęcenia. Dodatkowym elementem kampanii jest akcja w serwisie Twitter. Na profilu marki użytkowników poproszono o dopisanie dalszego ciągu historii rozpoczętej w spocie i zaproponowanie komu, już poza filmowym kadrem, zostanie przekazana butelka z napojem. Odpowiedzi były różne - od całkiem poważnych, poprzez zaskakujące, aż po zupełnie abstrakcyjne.
Agencja: Wieden+Kennedy
Fundacja Dorastaj z Nami - bohaterowie proszą o pomoc dla swoich dzieci
Poważne twarze, pełne smutku oczy i słowa „Gdyby coś się stało... pamiętaj o moich dzieciach”.
Zdjęcia wykorzystane w kampanii z tym jednym cytatem powinny dać do myślenia znacznie więcej, niż tysiące wypowiedzianych słów.
Wielu z nas od bohaterów tej kampanii, a więc policjanta, strażaka czy żołnierza oczekuje, że w ramach swoich zawodowych obowiązków będą nas chronić i nam pomagać. Większość społeczeństwa zwyczajnie tego od nich wymaga. Tymczasem okazuje się, że oni też oczekują pomocy, jednak nie dla siebie, a dla swoich dzieci. Ogromnej pomocy - w sytuacji gdyby to właśnie im się coś przydarzyło.
Kampania Fundacji Dorastaj z Nami zajmującej się dziećmi osób, które straciły życie lub zdrowie w trakcie pełnienia służby publicznej prowadzona jest pod hasłem „Bohaterowie proszą Cię o pomoc”. Ma zwrócić uwagę opinii publicznej na rolę służb publicznych w Polsce i na kwestie odpowiedzialności społecznej za losy rodzin tych, którzy w swojej codziennej pracy narażają życie. Akcja zachęca do wsparcia Fundacji Dorastaj z Nami.
Działania obejmują emisję spotów w telewizjach ogólnopolskich i kanałach tematycznych, kina, radio, internet, outdoor.
Telescope - strategia, kreacja i realizacja kampanii odpowiada agencja marketingu społecznego Mojo Films - produkcja
Radek Polak i Jerzy Mańkowski - zdjęcia
Florian Malak - reżyseria
Media On - współpraca przy pozyskaniu mediów
AM Art-Media - public relations
Red Bull Mobile Collect - zagadany rajdowiec Adam Małysz
Być może Adam Małysz nie popisał się aktorstwem w tej reklamie, ale przecież nie o to tu chodziło. Wystarczy, że w reklamie jest. A to w jaki sposób opowiada przez telefon, że zjadł to co zwykle, czyli bułkę i banana to już mniej istotne. Gada i gada cały dzień, a rajdowi konkurenci przejeżdżają mu tuż koło nosa (dosłownie), bo on kupił puszkę Red Bulla i dzięki temu może rozmawiać przez telefon cały dzień.
Kampania z udziałem Adama Małysza i jego partnera w rajdach samochodowych Rafała Martona promuje Red Bull Mobile Collect - program lojalnościowy wprowadzony wspólnie przez Red Bull Polska, Red Bull Mobile i Play.
W ramach tej inicjatywy użytkownik zbiera energię (w zależności od liczby kupionych opakowań Red Bulla), którą może wymieniać na różnorodne korzyści m.in. bilety wstępów na wydarzenia Red Bulla, przejazd jako drugi kierowca z Adamem Małyszem czy przelot samolotem Red Bull Air Race.
Małysz jest głównym ambasadorem kampanii, ale cały projekt jest wspierany również przez grono innych zawodników sponsorowanych przez Red Bulla. Od kilku miesięcy akcja obejmuje działania field marketingowe, aktywności w serwisach społecznościowych i VoD oraz w kinach w całym kraju. Teraz objęła również telewizję.
Agencje: Bimers (kreacja), MediaCom (media)
Cekol - „Ona tańczy dla mnie”
Brawo za odwagę. Mało który marketer zdecydowałby się wykorzystać hit muzyki disco polo, by za jego pośrednictwem reklamować swój produkt. Nawet wtedy, gdyby prywatnie był fanem tego rodzaju muzyki i zespołu Weekend, którego hit „Ona tańczy dla mnie” w tej reklamie wykorzystano i przerobiono.
Disco polo jest na fali i to fakt, z którym trudno dyskutować, a jego potwierdzeniem są dobre wyniki oglądalności Polo TV czy też wchodzący na ekrany kin film o tym, jak ta muzyka powstaje. Dzięki wykorzystaniu tego utworu w spocie swoich gładzi Cekol ma szansę wyróżnić się w bloku reklamowym i dotrzeć z przekazem do widzów - na pewno tych, którzy fanami tego nurtu muzyki są.
W reklamie dwóch robotników podczas pracy wykonuje przeróbkę przeboju „Ona tańczy dla mnie” podkreślającą zalety promowanej gładzi szpachlowej, m.in. technologię polimerową. Reklama informuje też, że Cekol został uznany za gładź roku 2014 w rankingu serwisu chemiabudowlana.info.
Kampania obejmuje wybrane kanały telewizyjne, a spot wyreżyserował Mateusz Rakowicz.
Agencja: Believe
Bohoboco - kobieca młodość i starość
Elegancja, piękno, estetyzm, klasa - takie skojarzenia mogą nasunąć się, gdy spojrzymy na zdjęcia promujące wiosenno-letnią kolekcję marki odzieżowej Bohoboco.
Duet Kamil Owczarek i Michał Gilbert Lach postanowił w roli modelki obsadzić 81-letnią aktorkę Helenę Norowicz. Zestawiono ją z młodszą o 60 lat modelką Magdą Jasek. I właśnie ten ogromny kontrast pomiędzy obiema modelkami jest tu piękny. Jeden z komentarzy umieszczonych pod informacją na portalu Wirtualnemedia.pl głosi, że 80 lat to nie dojrzałość, tylko starość. Być może niektórzy tak ten wiek postrzegają, ale jak widać nawet u kobiety w tym wieku można wydobyć piękno. W innym komentarzu napisano : „fantastyczna twarz”, w kolejnym, że pani Helena jest mistrzynią pierwszego planu Kampania na pewno przełamuje wszechobecny już w środowisku modowym trend młodych, szczupłych i super gładkich modelek, często niepełnoletnich.
Kampania z udziałem aktorki Heleny Norowicz i modelki Magdy Jasek promuje nową, wiosenno-letnią kolekcję duetu Bohoboco. Udział obu kobiet w kampanii ma pokazać, że odzież marki Bohoboco mogą nosić kobiety w każdym wieku, zarówno te bardzo młode, jak i dojrzałe. Jak mówili projektanci w jednym z wywiadów, tworząc najnowszą kolekcję, chcieli pokazać i jednocześnie podkreślić, że współczesna moda zaciera granice wieku. Że każda kobieta może czuć się świetnie w ich projektach, być kobietą Bohoboco.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola, Fundacja Dorastaj z Nami, Red Bull, Cekol i Bohoboco - reklamy tygodnia (wideo)