Chudsze koszyki wielkanocne Polaków
W tym roku na zakupy wielkanocne Polacy wydali średnio 10 procent mniej niż w 2019 - wynika z danych Nielsena. Wzrosty odnotowały kategorie farb do włosów, kiełbasy i jajek.
Wartość sprzedaży koszyka wielkanocnego 2020 w porównaniu z rokiem 2019 spadła o 10 proc. (tydzień 6-12.04.2020 vs. tydzień 15-21.04.2019).
Największe wzrosty zanotowano w kategoriach farby do włosów +17 proc., kiełbasy +14 proc., jajka +10 proc.. Sprzedaż figurek czekoladowych spadła rok do roku aż o -35 proc., majonezu o 14 proc., a masła o 10 proc.
Wielkanoc skromniejsza ze względu na kwarantannę
- Dwucyfrowe spadki odnotowały kategorie związane z kulinarnym przygotowaniem do świątecznych celebracji. Dużo straciły czekoladowe figurki, których w tym roku nie wkładaliśmy do wielkanocnego koszyka oraz majonez i masło zdecydowanie mniej potrzebne ze względu na brak rodzinnego ucztowania lub po prostu kupione wcześniej na zapas - komentuje Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
- Wzrost wartości sprzedaży odnotowała jednak kiełbasa i jajka, czyli tradycji stało się zadość w postaci wielkanocnego żurku. Do świąt szykowaliśmy się również pod względem pielęgnacyjnym. We wskazanym okresie, być może również ze względu na chęć zachowania dobrego samopoczucia, jakie daje odpowiednia fryzura, wzrosła sprzedaż farb do włosów - dodaje ekspertka.
Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).
Dołącz do dyskusji: Chudsze koszyki wielkanocne Polaków
Wirus uświadomił ludziom, że te święta ich męczą, że nie mają czego świętować, bo jedzenie jest w sklepie zawsze. Nawet podczas zarazy.
Uważam, że ten rok będzie początkiem pewnego upadku, symbolem zmian, zwiastunem kresu życia pewnych instytucji-pijawek.