SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CDA Premium ma 285 tys. subskrybentów. Słabszy wzrost wpływów i zysku, 206 tys. zł na opłatę od VoD

W trzecim kwartale br. CDA osiągnęło wzrost przychodów o 29 proc. do 14,59 mln zł oraz zysku netto o 19 proc. do 3,38 mln zł. To niższe dynamiki niż w pierwszym i drugim kwartale. Na koniec września CDA Premium miało 285 tys. subskrybentów. Firma zapłaciła 206 tys. zł tytułem opłaty nałożonej w lipcu br. na serwisy VoD.

Jarosław Ćwiek, prezes CDAJarosław Ćwiek, prezes CDA

W zeszłym kwartale przychody CDA ze sprzedaży subskrypcji do CDA Premium wzrosły rok do roku z 10,54 do 14,06 mln zł, a ich udział w łącznych wpływach firmy - z 93,44 do 96,4 proc.

Natomiast przychody z reklam z bezpłatnej części CDA.pl zmalały z 526,4 do 253,3 tys. zł, a pozostałe wpływy zwiększyły się z 213,6 do 272,2 tys. zł.

W ujęciu trzech kwartałów wpływy z subskrypcji do CDA Premium poszły w górę z 28,11 do 41,14 mln zł, przychody reklamowe zmalały z 1,78 do 1,65 mln zł, a pozostałe - z 667,5 do 638,8 tys. zł.

Przełożyło się to na wzrost zysku netto w zeszłym kwartale z 2,84 do 3,38 mln zł i w trzech kwartałach br. z 5,96 do 11,43 mln zł

CDA bez kolejnych rekordów finansowych

W minionym kwartale procentowa dynamika wzrostu przychodów i zysku CDA była znacznie niższa niż w pierwszym półroczu, kiedy firma podobnie jak inne platformy VoD korzystała z konsekwencji lockdownu związanego z pierwszą falą epidemii.

Od kwietnia do czerwca br. CDA osiągnęło rekordowe kwartalne przychody i zysk: wpływy poszły w górę rok do roku o 50 proc. do 15,57 mln zł, a zysk netto - z 2,3 do 4,37 mln zł. Natomiast w pierwszym kwartale br. przychody firmy zwiększyły się rok do roku o 50 proc. do 13,27 mln zł, a zysk netto - z 818,5 tys. zł do 3,68 mln zł.

285 tys. subskrybentów CDA Premium, 206 tys. zł na nową opłatę

Na koniec września br. dostęp do CDA Premium miało wykupiony 285 tys. użytkowników. To o 4,9 tys. więcej niż na koniec czerwca, natomiast o 15 tys. mniej niż w kulminacji w połowie maja, kiedy liczba subskrybentów osiągnęła 300 tys.

Natomiast na koniec ub.r. z CDA Premium korzystało 231,7 tys. płacących użytkowników. W ofercie platformy na koniec września było ponad 353 tys. filmów i odcinków seriali.

Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. CDA Premium odwiedziło 2,26 mln internautów (w większości przeglądali zawartość witryny, ale nie kupili dostępu), wykonując 21,27 mln odsłon.

Koszty operacyjne CDA w zeszłym kwartale zwiększyły się rok do roku z 7,86 do 10,4 mln zł, z czego wydatki na usługi obce poszły w górę z 7,3 do 9,39 mln zł. Prowizje dla partnerów firmy (głównie producentów i dystrybutorów treści) wzrosły o 34 proc. do 7,3 mln zł.

W zeszłym kwartale w strukturze kosztów CDA pojawiła się nowa kategoria: obowiązująca od lipca br. opłata w wysokości 1,5 proc. od obrotów platform VoD z opłat od użytkowników lub z reklam. CDA zarabia głównie ze sprzedaży subskrypcji, więc od tych przychodów w zeszłym kwartale zapłaciło 206,1 tys. zł.

CDA od wiosny ub.r. jest notowane na bocznym rynku warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji kurs firmy wynosił 27,82 zł, co przekładało się na 283,5 mln zł kapitalizacji.

Pod koniec marca CDA z zeszłorocznego zysku wypłaciło 7,11 mln zł dywidendy, po 70 groszy na akcję. 6,99 mln zł z tej kwoty otrzymali Łukasz Ćwiek i prezes spółki Jarosław Ćwiek, do których należy 98,5 proc. kapitału spółki.

Dołącz do dyskusji: CDA Premium ma 285 tys. subskrybentów. Słabszy wzrost wpływów i zysku, 206 tys. zł na opłatę od VoD

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
CDA jest najlepsze! Nie ma lepszego serwisu VOD.
odpowiedź
User
Kiszka
Super usługa. Tylko tam wszystkie części Spider-Mana są za darmo. I nie tylko!
odpowiedź
User
THX
Najlepszy serwis z pirackimi filmami:)
odpowiedź