CDA Premium ma 285 tys. subskrybentów. Słabszy wzrost wpływów i zysku, 206 tys. zł na opłatę od VoD
W trzecim kwartale br. CDA osiągnęło wzrost przychodów o 29 proc. do 14,59 mln zł oraz zysku netto o 19 proc. do 3,38 mln zł. To niższe dynamiki niż w pierwszym i drugim kwartale. Na koniec września CDA Premium miało 285 tys. subskrybentów. Firma zapłaciła 206 tys. zł tytułem opłaty nałożonej w lipcu br. na serwisy VoD.
W zeszłym kwartale przychody CDA ze sprzedaży subskrypcji do CDA Premium wzrosły rok do roku z 10,54 do 14,06 mln zł, a ich udział w łącznych wpływach firmy - z 93,44 do 96,4 proc.
Natomiast przychody z reklam z bezpłatnej części CDA.pl zmalały z 526,4 do 253,3 tys. zł, a pozostałe wpływy zwiększyły się z 213,6 do 272,2 tys. zł.
W ujęciu trzech kwartałów wpływy z subskrypcji do CDA Premium poszły w górę z 28,11 do 41,14 mln zł, przychody reklamowe zmalały z 1,78 do 1,65 mln zł, a pozostałe - z 667,5 do 638,8 tys. zł.
Przełożyło się to na wzrost zysku netto w zeszłym kwartale z 2,84 do 3,38 mln zł i w trzech kwartałach br. z 5,96 do 11,43 mln zł
CDA bez kolejnych rekordów finansowych
W minionym kwartale procentowa dynamika wzrostu przychodów i zysku CDA była znacznie niższa niż w pierwszym półroczu, kiedy firma podobnie jak inne platformy VoD korzystała z konsekwencji lockdownu związanego z pierwszą falą epidemii.
Od kwietnia do czerwca br. CDA osiągnęło rekordowe kwartalne przychody i zysk: wpływy poszły w górę rok do roku o 50 proc. do 15,57 mln zł, a zysk netto - z 2,3 do 4,37 mln zł. Natomiast w pierwszym kwartale br. przychody firmy zwiększyły się rok do roku o 50 proc. do 13,27 mln zł, a zysk netto - z 818,5 tys. zł do 3,68 mln zł.
285 tys. subskrybentów CDA Premium, 206 tys. zł na nową opłatę
Na koniec września br. dostęp do CDA Premium miało wykupiony 285 tys. użytkowników. To o 4,9 tys. więcej niż na koniec czerwca, natomiast o 15 tys. mniej niż w kulminacji w połowie maja, kiedy liczba subskrybentów osiągnęła 300 tys.
Natomiast na koniec ub.r. z CDA Premium korzystało 231,7 tys. płacących użytkowników. W ofercie platformy na koniec września było ponad 353 tys. filmów i odcinków seriali.
Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. CDA Premium odwiedziło 2,26 mln internautów (w większości przeglądali zawartość witryny, ale nie kupili dostępu), wykonując 21,27 mln odsłon.
Koszty operacyjne CDA w zeszłym kwartale zwiększyły się rok do roku z 7,86 do 10,4 mln zł, z czego wydatki na usługi obce poszły w górę z 7,3 do 9,39 mln zł. Prowizje dla partnerów firmy (głównie producentów i dystrybutorów treści) wzrosły o 34 proc. do 7,3 mln zł.
W zeszłym kwartale w strukturze kosztów CDA pojawiła się nowa kategoria: obowiązująca od lipca br. opłata w wysokości 1,5 proc. od obrotów platform VoD z opłat od użytkowników lub z reklam. CDA zarabia głównie ze sprzedaży subskrypcji, więc od tych przychodów w zeszłym kwartale zapłaciło 206,1 tys. zł.
CDA od wiosny ub.r. jest notowane na bocznym rynku warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji kurs firmy wynosił 27,82 zł, co przekładało się na 283,5 mln zł kapitalizacji.
Pod koniec marca CDA z zeszłorocznego zysku wypłaciło 7,11 mln zł dywidendy, po 70 groszy na akcję. 6,99 mln zł z tej kwoty otrzymali Łukasz Ćwiek i prezes spółki Jarosław Ćwiek, do których należy 98,5 proc. kapitału spółki.
Dołącz do dyskusji: CDA Premium ma 285 tys. subskrybentów. Słabszy wzrost wpływów i zysku, 206 tys. zł na opłatę od VoD