„CD Action” umacnia się na pozycji lidera. „PC World” o 40 proc. w dół
W sierpniu 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży magazynów komputerowych i o grach komputerowych umocnił się „CD Action”, który zanotował największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił „PC World”.
Sprzedaż ogółem magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2014 roku wyniosła 94 640 egz., czyli o 13,84 proc. więcej, niż w sierpniu 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 49 974 egz., po spadku o 13,28 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zwiększył się o 11,07 proc. do 31 890 egz.
Z kolei najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 39,55 proc. i wyniosła 11 450 egz.
ZKDP |
sierpień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
CD Action |
130 000 |
94 640 |
94 640 |
127 973 |
83 136 |
83 136 |
PC Format |
121 000 |
49 974 |
49 974 |
125 000 |
57 625 |
57 625 |
Komputer Świat |
52 975 |
31 890 |
31 890 |
54 067 |
28 711 |
28 711 |
Chip |
18 300 |
14 106 |
14 106 |
25 500 |
16 745 |
16 745 |
PC World |
18 750 |
11 450 |
11 450 |
35 000 |
18 941 |
18 941 |
W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku jedynym wzrostem sprzedaży ogółem (o 31,31 proc.) pochwalić się mógł „CD Action”. Z kolei najwięcej stracił „PC Format” - było to 15,18 proc.
ZKDP |
2014 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
lipiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
CD Action |
130 000 |
94 640 |
94 640 |
126 000 |
72 075 |
72 075 |
PC Format |
121 000 |
49 974 |
49 974 |
120 970 |
58 917 |
58 917 |
Komputer Świat |
52 975 |
31 890 |
31 890 |
52 990 |
35 393 |
35 393 |
Chip |
18 300 |
14 106 |
14 106 |
18 300 |
14 211 |
14 211 |
PC World |
18 750 |
11 450 |
11 450 |
20 300 |
11 462 |
11 462 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CD Action” umacnia się na pozycji lidera. „PC World” o 40 proc. w dół