SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zakonnice z chipsem zamiast hostii. Reklama wywołała burzę

Reklama Amica Chips, na której zakonnice zamiast komunii św. spożywają chipsy, według włoskiej organizacji katolickiej jest "bluźnierstwem" i powinna zostać zdjęta z anteny. 

Spot reklamowy włoskiej marki Amica Chips przedstawia młode zakonnice w klasztorze, które cieszą się z tego, że ich komunijne hostie to w rzeczywistości chipsy ziemniaczane.

Matka przełożona przygląda się chichoczącym zakonnicom i ujawnia, że to ona zastąpiła w tabernakulum opłatki hostii chipsami ziemniaczanymi.

Zobacz: Makabryczna reklama rajstop Adrian. Na billboardzie kobieta we krwi

Reklama chipsów nazwana “bluźnierstwem”

Reklama oburzyła środowiska katolickie we Włoszech. Giovanni Baggio, szef AIART, katolickiej grupy monitorującej włoskie media, nazwał reklamę "bluźnierstwem".

W oświadczeniu Baggio powiedział, że 30-sekundowa reklama była "oburzająca" i że "obraża wrażliwość milionów praktykujących katolików, stosując trywializujące porównanie między chipsem ziemniaczanym a obiektem konsekrowanym". "Jest to oznaka niezdolności do prowadzenia marketingu bez uciekania się do symboli, które nie mają nic wspólnego z konsumpcją i chrupiącą przekąską" – napisał  Giovanni Baggio

Do krytyki przyłączyło się katolickie pismo „Avvenire”. "Chrystus został zredukowany do chipsa ziemniaczanego. Poniżany i oczerniany jak 2000 lat temu" – oświadczyła redakcja.

Wiele głosów niezadowolenia słychać także od internautów komentujących spot. "To bluźnierstwo! Szanujcie naszego Pana Jezusa w Świętej Eucharystii!" - napisał jeden z użytkowników Instagrama. "Z Bogiem się nie igra. Moim włoskim przyjaciołom sugeruję całkowity bojkot tej firmy" – czytamy w innym komentarzu.

W związku z gwałtowną i ostrą krytyka, włoski urząd ds. standardów reklamy, IAP nakazał zdjęcie reklamy z anten telewizji. Amica Chips ma siedem dni na odwołanie się od decyzji, w tym czasie emisja będzie kontynuowana. Decyzja nie dotyczy reklamy w internecie i mediach społecznościowych.

Reklama zniknęła już z social mediów, marka wydała także oświadczenie. "Intencją [spotu] było jedynie wywołanie rozbawienia, z pewnością nie po to, by kogokolwiek urazić" - wyjaśniła włoskiemu „Corriere Della Sera” Laura Moratti, wiceprezes i córka założyciela Amica Chips. „W rezultacie wiele osób, w tym te wierzące, przekazały nam, że się roześmiały" – dodała.

 

Dołącz do dyskusji: Zakonnice z chipsem zamiast hostii. Reklama wywołała burzę

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
NieCzytamNie
Czy Amica Chips nie mogła nawiązać do innej religii w swojej reklamie?
odpowiedź
User
Laurka
Będzie reklama w tygodniku urbana?
odpowiedź
User
Kliken
Nie kupie chipsów tej marki już. Dzięki
odpowiedź