Burda wchodzi w e-commerce, kupiła udziały w Showroomie
Wydawnictwo Burda International kupiło 25 proc. udziałów w platformie e-commerce Showroom, sprzedającej kolekcje młodych polskich projektantów.
Showroom został założony początku 2012 roku przez Michała Judę i Jana Stasza, przy wsparciu polskiego funduszu VC HardGamma Ventures. Obecnie ponad 500 projektantów na platformie prezentuje i sprzedaje tu swoje kolekcje. Właściciele serwisu zarabiają na wynoszącej kilkanaście proc. prowizji od sprzedaży. Projektantom udostępniają wszelkie narzędzia potrzebne do sprzedaży i promocji, a także do zarządzania stanem w magazynie i wysyłkami.
25 proc. udziałów w platformie przejętych przez Burdę to nowo wyemitowane udziały. Ani wydawnictwo ani założyciele Showroomu nie zdradzają, ile Burda za nie zapłaciła.
- Widzimy ogromny potencjał dla tego typu platformy w segmencie fashion. Burda International ma tu duże doświadczenie jako wydawca takich marek jak: ‚Elle‘, ‚In Style‘, ‚Prestige‘ i ‚Burda style‘. Dzięki temu mamy duży zasięg grup docelowych zainteresowanych modą. To stanowi doskonały fundament dla strategicznego partnerstwa pomiędzy Showroomem i Burda International - mówi Fabrizio D’Angelo, prezes Burda International.
Showroom ma współpracować z wydawanymi przez Burda Media Polska miesięcznikami modowymi „Elle” i „In Style”. Na razie jednak spółka nie podaje szczegółów na ten temat.
W planach Showromu jest też ekspansja serwisu do kolejnych krajów.
Dołącz do dyskusji: Burda wchodzi w e-commerce, kupiła udziały w Showroomie