Agencja influencerska byłej menedżerki RASP i Marquarda urosła ponad dwukrotnie
Agencja influencer marketingu BrandLift, założona przez Karinę Hertel, w przeszłości związaną m.in. z Ringier Axel Springer Polska i Marquard Polska, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 158 proc. do 8,8 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 577,3 tys. zł do 2,41 mln zł.
BrandLift rozpoczęła działalność pod koniec 2019 roku, oferuje działania influencer marketingowe (zarówno z nano- i mikroinfluencerami, jak też największymi twórcami). Wykorzystuje przy tym własną platformę technologiczną zapewniającą m.in. narzędzia do weryfikacji twórców oraz nadzór nad kampaniami w czasie rzeczywistym.
Pod koniec 2020 roku agencja informowała o wygraniu przetargów na obsługę komunikacji influencerskiej Hortexu i Pepco. W ub.r. realizowała też działania m.in. dla marek Orbit, Herbapol, Bambino, JYSK, Nivea, Beko, Yes2Move, Osram, Izera, PBKM i Amica
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne BrandLift zwiększyły się dużo słabiej od przychodów - o 120 proc. do 6,15 mln zł. Wydatki pracownicze poszły w górę z 513,2 tys. zł do 1,09 mln zł, a koszty określone jako pozostałe - z 2,25 do 5,03 mln zł.
1,2 mln zł na dywidendę
Agencja osiągnęła w ub.r. 2,41 mln zł zysku netto, wobec 577,3 tys. zł rok wcześniej. Kwota zapłaconego podatku dochodowego zwiększyła się z 54,2 do 240,1 tys. zł.
50 proc. udziałów BrandLift mają Karina Hertel i spółka BT Communication, w której wspólnikami są menedżerowie zarządzający agencją 38PR: Katarzyna Życińska, Zbigniew Badziak i Grzegorz Jarosz (mają po mniej więcej jednej trzeciej walorów).
Udziałowcy BrandLift zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku wypłacono im 1,2 mln zł dywidendy, a 1,21 mln zł przekazano na kapitał zapasowy agencji.
Karina Hertel od połowy 2015 do kwietnia 2017 roku pracowała w Ringier Axel Springer Polska jako dyrektor zarządzająca segmentu lifestylowego. Wcześniej przez wiele lat była związana z Marquard Media Polska, w latach 2012-2015 pełniła tam funkcję dyrektora reklamy ds. nowych mediów, a przedtem była szefem reklamy „Pani Domu” i pracowała w dziale magazynów męskich.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Agencja influencerska byłej menedżerki RASP i Marquarda urosła ponad dwukrotnie
Też nie wiem, może też dlatego nie miałem w ub.r.. dywidendy 2,41 mln zł