Brand24 poprawia wyniki finansowe. Od straty do 35 tys. złotych zysku
Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 w pierwszym kwartale 2021 roku zanotowała 35 tys. złotych zysku netto. To postęp w porównaniu ze stratą na poziomie 366 tys. złotych zanotowaną rok wcześniej. Brand24 ma obecnie 3610 użytkowników, a średni przychód przypadający na klienta wynosi 328 złotych.
Brand24 jest polską firmą oferującą narzędzie do monitoringu marek w internecie. Od pierwszej połowy maja br. spółka przeszła z rynku NewConnect na główny parkiet warszawskiej giełdy.
Lepsze parametry finansowe
W połowie kwietnia 2021 r. Brand24 poinformowała, że na koniec pierwszego kwartału 2021 r. z usług firmy korzystało 3610 klientów. W tym okresie platforma przyciągnęła do siebie 140 użytkowników netto. Oznacza to wzrost aktywnych odbiorców o 18 proc. rok do roku oraz 4 proc. w ujęciu kwartał do kwartału.
Czytaj także: Michał Sadowski, Brand24: marzyłem o medialnej ciszy
Teraz Brand24 udostępnił także informacje związane z kwartalnymi wynikami finansowymi. Potwierdzono, że w pierwszym kwartale 2021 r. Brand24 zwiększył do 3610 liczbę klientów. Poziom ten ma pozwalać spółce na generowanie przychodów, które z nadwyżką pokrywają koszty i tym samym spółka uzyskuje dodatnie wyniki finansowe.
Brand24 podaje, że rok do roku wynik z działalności operacyjnej poprawił się z 366 tys. zł straty do 134 tys. zł zysku, a zysk netto wyniósł 35 tys. zł. Skonsolidowana EBITDA wyniosła w I kw. 2021 ok. 0,7 mln zł.
W podanym okresie spółka wypracowała niemal 650 tys. zł przepływów operacyjnych. Na koniec pierwszego kwartału 2021 r. poziom MRR (miesięcznych powtarzalnych przychodów) Brand24 wyniósł 1,2 mln zł (więcej o 6 proc. w porównaniu z czwartym kwartałem 2020) oraz 328 zł ARPU (średni przychód od klienta), co jest kwotą najwyższą od grudnia 2019 r.
- W marcu 2021 r. odnotowaliśmy najwyższą sprzedaż zagraniczną w historii spółki (wyłączając promocje Black Friday) – zaznacza w komunikacie Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24. - Cały pierwszy kwartał wersji zagranicznej był także rekordowy pod względem CHURN-u - najlepszego w prawie 10-letniej historii firmy. Warto podkreślić, że potrafimy osiągać takie wyniki na znacznie niższym niż 2 lata temu koszcie na nowego klienta. Podnosimy także ARPU (średni przychód per klient). Zawdzięczamy to wzrostowi udziału klientów zagranicznych w strukturze sprzedaży (obecnie 62 proc.) oraz wprowadzeniu do sprzedaży produktów premium (Custom Reports), za które klienci są w stanie zapłacić więcej.
Brand24 wdraża w ostatnich kwartałach rozwiązania oparte na autorskiej technologii pozwalającej na automatyczną syntezę danych na temat marek w internecie. Dodatkowo oferuje szyte na miarę raporty oparte na danych przetworzonych przez wyspecjalizowany dział analityczny wspomagany zaawansowanymi narzędziami informatycznymi. Pozwalają one obiektywnie oceniać efekty działań marketingowych oraz porównywać skuteczność z benchmarkiem rynkowym oraz bezpośrednią konkurencją.
Czytaj także: Brand24 odrabia spadki po blokadzie przez Facebooka, ma 60 proc. klientów z zagranicy
Brand24 pracuje również nad szerszym zastosowaniem algorytmów AI (sztucznej inteligencji) do optymalizacji istniejących i opracowania nowych produktów. Na ten cel spółka pozyska już wkrótce 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych.
- Po 10 latach rozwoju narzędzia jakim jest Brand24 mamy już skuteczny mechanizm indeksowania Internetu i zaawansowaną wiedzę dziedzinową. Teraz chcemy iść dalej, tworząc algorytmy służące do automatycznej interpretacji treści dotyczących wizerunku naszych klientów w sieci - mówi Piotr Wierzejewski, członek zarządu i CTO w Brand24.
Dołącz do dyskusji: Brand24 poprawia wyniki finansowe. Od straty do 35 tys. złotych zysku