SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Booking.com planuje zwolnić jedną czwartą pracowników

Booking Holdings Inc., firma z siedzibą w USA, która jest właścicielem witryny turystycznej Booking.com, zamierza zredukować zatrudnienie o 25 proc. z powodu strat spowodowanych pandemią koronawirusa. W tej chwili zatrudnia 17 tys. osób.

Siedziba Booking.com w Amsterdamie, fot. Wikimedia CommonsSiedziba Booking.com w Amsterdamie, fot. Wikimedia Commons

Rzeczniczka firmy potwierdziła doniesienia holenderskiej gazety "NRC Handelsblad", która zacytowała fragmenty wewnętrznego nagrania wideo przesłane pracownikom przez Glenna Fogla, prezesa Booking Holding. Szef firmy poinformował pracowników o planowanych zwolnieniach.

Rzeczniczka Booking Holdings powiedziała agencji Reuters, że firma stara się uratować jak najwięcej miejsc pracy.

- Niestety, w wyniku kryzysu, podobnie jak wiele innych firm z branży turystycznej, musimy podjąć niezwykle trudny krok w celu zredukowania naszej siły roboczej, dotyczy to nawet nawet 25 proc. pracowników na całym świecie - powiedziała.

Spółka Booking Holdings jest notowana na Nasdaq, ma siedzibę w Norwalk w stanie Connecticut i główne biuro w Amsterdamie w Holandii, gdzie zatrudnia 5,5 tys. osób.

Na całym świecie firma zatrudnia 17 tys. osób.

Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu br. Booking.com odwiedziło 4,05 mln użytkowników, czyli 14,9 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali tam 78,97 mln odsłon, każdy średnio 19,5. Booking jest liderem zdecydowanym liderem wśród serwisów turystycznych pod względem liczby odwiedzających i odsłon.

W czerwcu Booking.com miał o 1,39 mln użytkowników (25,5 proc.) i 66,89 mln odsłon (45,9 proc.) mniej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Booking.com planuje zwolnić jedną czwartą pracowników

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Jakoś wcale mnie to nie dziwi. Wszystkie osoby które znam i które korzystały z Booking sprawdzały u nich ofertę, a rezerwacje i tak załatwiały bezpośrednio z danym hotelem bo zawsze coś zyskiwały za tą samą cenę. A to SPA gratis, a to parking bezpłatny, a to nawet rabat sezonem.
odpowiedź
User
Grzegorz
Może ktoś wie czemu na booking są takie duze prowizje. Jak się kupuje nocleg bezpośrednio u hotelarza to zawsze jest dużo taniej. Rozumiem że muszą na czymś zarabiać ale czemu aż tak dużo. Przy takiej ilości noclegów to powinna być symboliczna kwota.
odpowiedź
User
wujek
Do osób komentujących powyżej: duże prowizje i wyższe koszty to gwarancja, jaką daje Booking, a której nie ma hotelarz lub Airbnb. Przykładowo:
robisz rezerwację na Bookingu, a osoba wynajmująca olewa sprawę, ma awarię wody lub wynajmuje komuś lokal, bo zapłacił więcej. Zgodnie z zasadami Bookingu (i to działa), hotelarz ma obowiązek zapewnienia lokalu w takim samym lub wyższym standardzie. Jeśli tego nie zrobi - może od ręki wylecieć z portalu Booking.com.

Finalnie hotelarze, jak i Janusze kwater, tego się boją, a portal w zamian za prowizję zabezpiecza, aby nie pocałować klamki.
odpowiedź