SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Banki w 2012 r. mniej na reklamę. Liderem PKO BP

W ub.r. cennikowe wydatki na reklamy usług bankowych były o 11,6 proc. niższe niż rok wcześniej. Lider rynku PKO BP zmniejszył swój budżet, za to kolejne w zestawieniu ING i Alior Bank - wyraźnie zwiększyły.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki reklamowe PKO BP (bez internetu) były w ub.r. o 19,1 proc. niższe niż w 2011 roku, kiedy w kampaniach banku pojawił się Szymon Majewski, czemu towarzyszył rekordowo duży budżet marketingowy. W 2012 roku były gwiazdor TVN nadal dominował w komunikacji PKO - wystąpił łącznie w 10 kampaniach. Reklamową ofensywę bank przeprowadził jesienią (w drugim półroczu wydał na reklamę 16,5 mln zł więcej niż w pierwszym), kiedy Majewski reklamował kolejno pożyczkę gotówkową Mini Ratka (przeczytaj więcej i zobacz spot), Szkolne Kasy Oszczędnościowe (obejrzyj reklamę), Konto dla Młodych (zobacz to) i Konto za Zero (obejrzyj to), a szefowie dużych firm w dwóch kampaniach promowali bankowość korporacyjną w PKO (więcej na ten temat).

>>> Szymon Majewski będzie reklamował PKO BP przez kolejny rok

Z kolei ING Bank Śląski cennikowo przeznaczył na reklamę 34,5 proc. więcej niż rok wcześniej, a Alior Bank - 54,2 proc. więcej. Reklamy ING z pierwszej połowy roku rozgrywały się w WiFi Expressie i promowały bankowość internetową, a w drugiej połowie roku pokazywały sceny z życia rodzinnego, promując kredyt gotówkowy i konto. Marek Kondrat zszedł na drugi plan, a na pierwszym pojawili się w kolejnych kampaniach Beata Tyszkiewicz, Jacek Braciak, Edyta Górniak, Adam Woronowicz i Agata Kulesza, która występuje też w emitowanej obecnie reklamie (przeczytaj więcej i obejrzyj ją). Alior Bank pozostał przy reklamach z charakterystycznymi dżentelmenami w melonikach. Duży wzrost jego cennikowych wydatków reklamowych można uzasadniać kosztami kampanii wprowadzającej na rynek Alior Sync, która rozpoczęła się w czerwcu, a jej głównym bohaterem był ninja (przeczytaj więcej i zobacz spot).

Budżet marketingowy BZ WBK zmalał w skali roku o 6,3 proc. W ostatnich latach bank postawił w swoich reklamach na zagranicznych aktorów. W ub.r. był to Chuck Norris (który promował oferowane przez WBK kredyty), a w 2011 roku - Antonio Banderas.

Natomiast cennikowe wydatki reklamowe Banku BGŻ były aż 64,6 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wiosną ub.r. bank rozpoczął pierwszą z kilku kampanii, której bohaterkami były animowane wiewiórki, promujące konto i pożyczkę (obejrzyj jeden z tych spotów). Ponadto reklamował swój bank internetowy BGŻOptima (więcej o tej kampanii).

Cennikowe wydatki reklamowe banków (bez internetu)
firma20122011
PKO BP110 977 482 zł137 194 130 zł
ING Bank Śląski92 832 479 zł69 028 581 zł
Alior Bank83 164 088 zł53 922 788 zł
BZ WBK81 144 285 zł86 608 263 zł
BGŻ68 826 237 zł41 823 990 zł
wszystkie banki1 135 580 442 zł1 284 206 630 zł
 2012
I półroczeII półrocze
PKO BP47 247 801 zł63 729 681 zł
ING Bank Śląski48 756 149 zł44 076 330 zł
Alior Bank34 978 154 zł48 185 934 zł
BZ WBK44 562 426 zł36 581 859 zł
BGŻ37 951 614 zł30 874 623 zł


Mocno ograniczyły za to budżety reklamowe banki, których marki w efekcie fuzji zniknęły lub znikną w najbliższym czasie w rynku. Polbank EFG cennikowo wydał na reklamę 19,8 mln zł, czyli zaledwie 34,9 proc. tego co w 2011 roku. Ostatnia duża kampania banku z udziałem Justyny Kowalczyk była prowadzona w lutym i marcu ub.r. (przeczytaj więcej). Natomiast obecnie Kowalczyk reklamuje już rozpoczynający działalność Raiffeisen Polbank (więcej o tej kampanii).

Z kolei cennikowe wydatki reklamowe Kredyt Banku wyniosły w ub.r. 18,4 mln zł, a więc o 59,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Wiosną bank przeprowadził ostatnią kampanię z Wojciechem Mannem i Krzysztofem Materną (obejrzyj tę reklamę). W połowie roku Kredyt Bank został kupiony przez Santander Consumer Bank, właściciela BZ WBK, a w grudniu zgodę na transakcję na polskim rynku wydała Komisja Nadzoru Finansowego. Po wchłonięciu przez BZ WBK marka Kredyt Bank przestanie istnieć.

Dołącz do dyskusji: Banki w 2012 r. mniej na reklamę. Liderem PKO BP

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sredcz
Cennikowe są g. warte
odpowiedź
User
bosss
Reklama bankow przeszla po prostu do internetu, gdzie sa dane z internetu?
odpowiedź