Axa dzieli globalny budżet mediowy między WPP i Publicis
Firma ubezpieczeniowa Axa rozstrzygając przetarg na obsługę jej globalnego budżetu mediowego zdecydowała się na współpracę z holdingami WPP i Publicis. Z przetargu odpadły Omnicom, Dentsu i Havas. Ten ostatni bronił budżetu ubezpieczyciela.
Axa podzieliła globalny budżet mediowy między WPP i Publicis. Dodatkowo agencje z tych holdingów zajmą się obsługą części biznesu kreatywnego ubezpieczyciela. Obie firmy przejmują obsługę mediową Axa od Havas Media Group.
Kontrakt WPP obejmuje blisko 30 rynków w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji i Ameryce Łacińskiej, a jego wartość szacuje się na 161 mln dolarów. Na wszystkich rynkach poza Francją obsługą mediową Axa zajmie się Wavemaker. We Francji zajmować się tym będzie GroupM.
Publicis będzie z kolei odpowiadać za budżet mediowy ubezpieczyciela w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech i Hongkongu.
Dodatkowo Publicis będzie kontynuować trwające dekadę partnerstwo kreatywne z AXA, które obejmie również zintegrowane działania reklamowe na tych czterech rynkach.
W tym celu Publicis utworzy zintegrowane zespoły i będzie zarządzać tworzeniem, mediami i danymi dla Axa.
W Polsce media do kampanii Axa planowała i kupowała Arena Media, agencja należąca do Havas Media Group.
Dołącz do dyskusji: Axa dzieli globalny budżet mediowy między WPP i Publicis