„Auto Świat” i „TopGear” tracą czytelników, „Motor” liderem pism motoryzacyjnych
W lutym br. wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników pozycję lidera utrzymał „TopGear”. Największym wzrostem pochwalić się może „Auto-Moto”, z kolei najwięcej stracił „Świat Motocykli”.
W lutym 2013 roku liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem lutego 2012 roku wzrosła o 13,88 proc. i wyniosła 115 979 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 9,57 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 83 397 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w lutym 2013 roku wyniósł 62 160 egz., po spadku o 8,28 proc.
Na drugą lokatę (z miejsca trzeciego) awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zwiększyła się o najbardziej w zestawieniu, bowiem o 18,20 proc. do 48 680 egz.
Z kolei na ostatnie miejsce podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 12,94 proc. i wyniosła 43 824 egz. Rok temu tytuł ten był drugi.
Natomiast największy spadek zanotował „Świat Motocykli”, którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 15,93 proc. i ostatecznie wyniósł 17 569 egz.
Wirtualnemedia.pl | luty | |
2013 | 2012 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 115979 | 101842 |
Auto Świat | 83397 | 92226 |
Miesięczniki | ||
Top Gear | 62160 | 67774 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 48680 | 41183 |
Auto Świat Poradnik | 43824 | 50335 |
Auto Motor i Sport | 30099 | 30018 |
Świat Motocykli | 17569 | 20899 |
Automobilista | 8564 | 9650 |
Classic Auto | 7664 | 7407 |
W lutym 2013 roku w porównaniu do stycznia 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród miesięczników motoryzacyjnych (o 65,38 proc.) pochwalić się mógł „Top Gear”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska) - było to 4,50 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2013 | |
luty | styczeń | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 115979 | 86637 |
Auto Świat | 83397 | 84324 |
Miesięczniki | ||
Top Gear | 62160 | 37586 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 48680 | 46414 |
Auto Świat Poradnik | 43824 | 45553 |
Auto Motor i Sport | 30099 | 31518 |
Świat Motocykli | 17569 | 17703 |
Automobilista | 8564 | 8894 |
Classic Auto | 7664 | 7188 |
Dołącz do dyskusji: „Auto Świat” i „TopGear” tracą czytelników, „Motor” liderem pism motoryzacyjnych