Apple wymaga od deweloperów wyróżniania przycisku „Zaloguj z Apple”. Musi być powyżej opcji z Facebooka i Google
Apple powiadomił deweloperów chcących oferować swoje aplikacje w App Store, że nowy przycisk logowania za pomocą konta Apple będzie musiał być wyróżniony na tle konkurentów. Przycisk ma się znajdować powyżej opcji oferowanych przez Facebooka i Google, będzie też obowiązkowy w wypadku aplikacji umożliwiających logowanie za pomocą zewnętrznych platform.
Opcja „Zaloguj z Apple” została zapowiedziana przez Apple na niedawnej konferencji WWDC, na której koncern zaprezentował nowy mobilny system operacyjny iOS 13.
Funkcja „Zaloguj z Apple” ma działać w aplikacjach na podobnych zasadach jak obecnie pozwalają na to Facebook czy Google. Użytkownik aby zalogować się czy zarejestrować w konkretnej aplikacji nie musi wpisywać swoich danych, wystarczy że wykorzysta do tego konto posiadane w Facebooku, Google czy na Twitterze. Dzięki temu unika się procesu ręcznego wpisywania swoich danych czy ustalania loginu i hasła.
Według informacji przedstawionych przez Apple nowe rozwiązanie będzie oferowało interesującą opcję losowego doboru adresu e-mail, którego użytkownik może użyć podczas rejestracji w aplikacji. Dzięki temu nie będzie otrzymywał na swoje prawdziwe konto pocztowe ewentualnych powiadomień czy materiałów promocyjnych pochodzących z aplikacji.
Nowy przycisk zostanie wprowadzony w sklepie App Store w aplikacjach przeznaczonych na iPhone’y czy iPady, jednak na razie termin jego udostępnienia nie jest znany. Tym niemniej Apple już teraz powiadomił deweloperów aplikacji obecnych w App Store o swoich oczekiwaniach związanych z „Zaloguj z Apple”.
Jak informuje Reuters Apple w swoich zaleceniach dla deweloperów zastrzegł, że pochodzący od niego przycisk logowania powinien znajdować się w wyróżnionym miejscu i powyżej przycisków pochodzących od Facebooka czy Google. W ten sposób Apple chce nakłonić swoich użytkowników aby w pierwszej kolejności korzystali z jego platformy do logowania i rejestracji w wybranych aplikacjach.
Apple wymaga także aby deweloperzy aplikacji w których zostały zamieszczone przyciski logowania pochodzące od zewnętrznych firm oferowali w nich także przycisk „Zaloguj z Apple”. Koncern nie mówi tego wprost, ale może się zdarzyć że deweloperzy którzy nie zastosują się do oczekiwań Apple zostaną zablokowani w App Store.
W zakończonym 30 marca 2019 r. II kwartale roku finansowego Apple zanotował przychód w wysokości 58,02 mld dol. To o 5 proc. mniej niż rok wcześniej (61,14 mld). Zmalał także zysk netto koncernu z Cupertino w ujęciu rocznym: z 13,82 do 11,56 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Apple wymaga od deweloperów wyróżniania przycisku „Zaloguj z Apple”. Musi być powyżej opcji z Facebooka i Google
Większość ludzi posiada już jakieś konta inne niż Apple i to z nich korzysta przy logowaniu do różnych usług. 99% z nich nie zechce zmieniać przyzwyczajeń tylko dlatego że Apple tak się zamarzyło. Pozostały procent to zagorzali fani.
Apple za bardzo zaczyna wykorzystywać swoją władzę na platformie - widać że Spotify i inni mieli rację.