Aplikacje w Sklepie Play z obowiązkowymi informacjami o reklamach
Google zapowiada, że od początku 2016 roku wszystkie aplikacje w Sklepie Play zawierające reklamy będą odpowiednio oznaczone. Producenci programów mogą oznaczyć je samodzielnie lub poprosić Google o pomoc.
O konieczności oznaczania aplikacji zawierających reklamy Google poinformował deweloperów aplikacji na przeznaczonej dla nich stronie wsparcia.
Zgodnie z nowym regulaminem do 11 stycznia 2016 r. producenci programów oferowanych w Sklepie Play, w których są zawarte reklamy muszą zadeklarować ich obecność w aplikacji. Następnie taka aplikacja zostanie oznaczona w katalogu etykietą „Reklamy”. Dzięki temu, jak wyjaśnia Google użytkownicy jeszcze przed zainstalowaniem konkretnego programu zostaną uprzedzeni o tym, że podczas korzystania z niego napotkają przekaz reklamowy, i odpowiednio wcześnie mogą zrezygnować z takiego oprogramowania.
g
Google informuje, że obowiązkowemu oznaczeniu podlegają reklamy wyświetlane z wykorzystaniem zewnętrznych sieci reklamowych, displayowe, natywne oraz banery. Producent programu może sam dokonać oceny czy zawiera on reklamy objęte znakowaniem, a jeśli nie jest tego pewien może poprosić o pomoc Google.
- Etykieta „Reklamy” nie służy do informowania o innych rodzajach komercyjnych treści takich jak płatne lokowanie produktu czy też oferty zachęcające do zakupów w aplikacji lub jej zaktualizowania. Jeśli aplikacja zawiera lokowanie produktu, pamiętaj, by w przypadku takiej reklamy zachować zgodność z lokalnymi przepisami prawa - informuje Google w komunikacie dla deweloperów.
Dołącz do dyskusji: Aplikacje w Sklepie Play z obowiązkowymi informacjami o reklamach