SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polski e-sklep odzieżowy coraz bardziej premium. Przebił kolejny pułap

W czwartym kwartale 2024 roku spółka e-commerce’owa Answear.com pierwszy raz przekroczyła poziom 500 mln zł przychodów sprzedażowych. Rok do roku wzrosły one o ponad jedną piątą. Firma podkreśla, że to efekt jej kampanii reklamującej marki premium.

Według wstępnych danych Answear.com w czwartym kwartale 2024 roku wypracował 546,3 mln zł ze sprzedaży online, co wobec 442,1 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 23,6 proc. Według sprawozdawczości MSSF wpływy firmy zwiększyły się rok do roku o 22,1 proc. do 525,6 mln zł.

W pierwszych trzech kwartałach dynamika wpływów firmy była znacznie niższa - wyniosła 17,6 proc. Skąd wyższy wzrost w czwartym kwartale? - Dobrze przygotowana oferta kolekcji jesień-zima 2024, starannie opracowane kampanie promocyjne oraz druga odsłona kampanii wizerunkowej Answear z markami premium przyniosły zadowalające efekty sprzedażowe - wyliczono w komunikacie dla inwestorów.

- Za nami udana końcówka roku, a IV kwartał – jak zwykle intensywny w naszej branży – przyniósł dobre wyniki sprzedażowe. Cieszymy się, że już kolejny kwartał z rzędu notujemy atrakcyjną dynamikę wzrostu przychodów, co wyraźnie wyróżnia nas na tle konkurencji. Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię umocnienia naszej pozycji w segmencie premium i udoskonalenia oferty produktowej, a osiągnięte wzrosty sprzedaży potwierdzają zasadność obranego kierunku - wyliczył w komunikacie prasowym Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.

Spółka wskazała, że „znaczące inwestycje zarówno w rozwój przejętej marki PRM, repozycjonowania Answear.com, jak i otwarcia koncept store-ów w Fabryce Norblina, przełożyły się na obserwowany korzystny trend wzrostowy w sprzedaży, a główne koszty tych zmian poniesione zostały w poprzednich kwartałach”.

- Pomimo kontynuacji w czwartym kwartale szerokozasięgowej kampanii wizerunkowej, podnoszącej poziom wydatków marketingowych, efekty przyjętej strategii oraz rosnąca skala biznesu pozwalają oczekiwać stopniowej poprawy rentowności Spółki, zarówno w samym czwartym kwartale tego roku, jak i w perspektywie kolejnych okresów sprawozdawczych - dodano.

Answear.com ze stratami w 2024 r.

W całym 2024 roku przychody Answear.com sięgnęły 1,5 mld zł, po wzroście rok do roku o 19,2 proc.W drugim i trzecim kwartale wyniosły po ok. 344 mln zł.

Dużo gorzej jest z rentownością: w pierwszych trzech kwartałach ub.r. spółka notowała kolejno 4,29, 17,56 i 6,79 mln zł straty netto. W 2023 roku na minusie pod tym względem była tylko w jednym kwartale, łącznie wypracowując 20,21 mln zł czystego zysku.

Dołącz do dyskusji: Polski e-sklep odzieżowy coraz bardziej premium. Przebił kolejny pułap

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl