Aflofarm musi zmienić spot reklamujący Herbapect jako wyjątkowy „nr 1 na suchy i mokry kaszel” (wideo)
W telewizyjnej reklamie syropu Herbapect (produkowanego przez Aflofarm Farmacja Polska) należy wprowadzić zmiany, bo zawarte w niej informacje wprowadzają w błąd konsumentów - uznała Komisja Etyki Reklamy.
W spocie, na przykładzie rozmowy rodzinnej pokazano trudność w odróżnieniu kaszlu mokrego od suchego. Jako rozwiązanie takiej sytuacji prezentowany jest syrop Herbapect. Na końcu reklamy prezentowana jest plansza głosząca, że Herbapect jest syropem numer jeden na kaszel suchy i mokry. Dodatkowo u dołu ekranu pojawia się przypis mówiący: „Nr 1 na kaszel suchy i mokry wśród produktów o takim samym składzie ilościowym i jakościowym”.
Zdaniem skarżącego na polskim rynku nie ma innych produktów leczniczych o takim składzie jakościowym i ilościowym co Herbapect, dlatego „ogłaszanie, że syrop ten jest ‘numerem 1’, jest bezzasadne, bowiem przy przyjętych kryteriach nie istnieje dla niego konkurencja”.
W odpowiedzi na skargę przedstawiciele Aflofarmu wyjaśnili, że w reklamie podana jest informacja jak i stosowny przypis dotyczący produktów o określonym składzie, ale również działaniu (syropów do stosowania w kaszlu suchym jak i mokrym). Powołali się też na dane instytutu IMS, z których wynika, że Herbapect jest syropem numer jeden wśród produktów o analogicznym składzie i przeznaczeniu.
Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że w spocie nie przedstawiono źródła badań, które potwierdziłoby prezentowane hasło, a podawana informacja, że „syropy są tylko na kaszel suchy albo tylko na mokry, wyjątkiem jest Herbapect” przy jednoczesnym komunikowaniu, że jest to numer jeden, może wprowadzać konsumentów w błąd co do faktycznych właściwości reklamowanego produktu.
Dołącz do dyskusji: Aflofarm musi zmienić spot reklamujący Herbapect jako wyjątkowy „nr 1 na suchy i mokry kaszel” (wideo)