450 tys. polskich internautów więcej niż przed rokiem. 58 proc. z 5-letnim stażem
Z internetu korzysta obecnie 56,7 proc. Polaków, czyli o 1,4 pkt proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z najnowszego badania NetTrack. Już 57,7 proc. internautów używa sieci od ponad 5 lat.
Najnowsze badanie NetTrack (sierpień - październik ub.r.) realizowane przez MillwardBrown SMG/KRC pokazuje, że internautami jest 56,7 proc. Polaków, czyli w przeliczeniu na populację naszego kraju - dokładnie 17,097 mln osób. Tymczasem przed rokiem, w fali badania realizowanej od lipca do września, ta grupa wynosiła 55,3 proc. wszystkich Polaków, czyli 16,65 mln. Tak więc w ciągu 12 miesięcy przybyło ok. 450 tys. użytkowników.
W br. penetracja internetu już jednak nie rośnie, a nawet nieznacznie maleje. Według poprzednich fal NetTracku odsetek użytkowników sieci wynosił bowiem 56,9 proc. (czerwiec - sierpień) i 57 proc. (kwiecień - czerwiec).
Już 57,7 proc. polskich internautów, czyli 5 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, deklaruje, że korzysta z sieci dłużej niż od 5 lat. Natomiast w domu nie robi tego już tylko 3,7 proc.
Zwyczaje | ||
VIII - X 2012 | VII - IX 2011 | |
Od jak dawna korzysta z internetu? | ||
od 1 miesiąca | 0,1% | 0,1% |
od 2-3 miesięcy | 0,1% | 0,2% |
od 4-6 miesięcy | 0,3% | 0,7% |
od 7-12 miesięcy | 1,4% | 2,1% |
powyżej 1 roku do 2 lat | 4,1% | 5,2% |
powyżej 2 lat do 3 lat | 5,5% | 7,3% |
powyżej 3 lat do 5 lat | 21,5% | 24,8% |
powyżej 5 lat | 57,7% | 52,7% |
trudno powiedzieć | 9,5% | 7,3% |
Jak często korzysta z internetu? | ||
codziennie lub prawie codziennie | 68,1% | 70,1% |
kilka razy w tygodniu | 23,0% | 20,2% |
raz na tydzień | 5,0% | 5,5% |
kilka razy w miesiącu | 2,6% | 3,0% |
raz na miesiąc | 0,7% | 0,7% |
rzadziej niż raz na miesiąc | 0,6% | 0,4% |
trudno powiedzieć | 0,0% | 0,0% |
Gdzie korzysta z internetu? | ||
w domu | 96,3% | 95,1% |
w pracy | 24,6% | 24,6% |
w szkole / na uczelni | 6,1% | 5,2% |
w innym miejscu | 3,2% | 5,1% |
40 lat i więcej ma obecnie 35 proc. polskich internautów, o 2 pkt proc. więcej niż przed rokiem. Natomiast użytkownicy mający powyżej 60 lat stanowią obecnie 6 proc. wszystkich, czyli dwa razy więcej niż 5 lat temu.
Profil internautów | ||
VIII - X 2012 | VII - IX 2011 | |
Płeć | ||
mężczyźni | 49% | 50% |
kobiety | 51% | 50% |
Kategoria wieku | ||
15-24 lata | 27% | 28% |
25-39 lat | 39% | 39% |
40-59 lat | 29% | 28% |
60 lub więcej | 6% | 5% |
Poziom wykształcenia | ||
podstawowe | 13% | 15% |
zasadnicze | 17% | 16% |
średnie | 41% | 41% |
wyższe | 29% | 29% |
Tak jak w poprzednich falach NetTracku, na rozpoznawalności i odwiedzalności wyraźnie zyskują Google, Facebook i YouTube, za to traci NK.pl.
Ranking | ||
VIII - X 2012 | VII - IX 2011 | |
Znajomość spontaniczna | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 61,2% | 58,6% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 54,0% | 52,5% |
ONET (www.onet.pl) | 41,1% | 41,0% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 38,7% | 24,0% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 37,4% | 36,9% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 22,1% | 18,2% |
NK.PL (www.nk.pl) | 21,6% | 24,7% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 20,3% | 19,5% |
GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) | 13,2% | 13,6% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 10,3% | 10,6% |
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 90,4% | 87,6% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 65,3% | 65,6% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 59,7% | 54,8% |
ONET (www.onet.pl) | 55,0% | 54,7% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 52,0% | 38,2% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 44,8% | 43,2% |
NK.PL (www.nk.pl) | 38,0% | 44,7% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 33,8% | 31,0% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 32,5% | 30,5% |
GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) | 24,9% | 30,3% |
Dołącz do dyskusji: 450 tys. polskich internautów więcej niż przed rokiem. 58 proc. z 5-letnim stażem