Rekordowo dużo internautów w Polsce. FB i YT w górę, traci NK
Z internetu korzysta już 59,7 proc. Polaków, czyli prawie 18 mln osób - wynika z najnowszego badania NetTrack. Na popularności zyskują Facebook i YouTube, a tracą NK.pl i Gadu-Gadu.
59,7 proc. to rekordowy poziom penetracji internetu w Polsce, zanotowany w badaniu Nettrack zrealizowanym przez Millward Brown od marca do maja br. W przeliczeniu na populację daje to dokładnie 17 988 180 osób.
W poprzedniej fali badania (listopad 2012 - styczeń 2013) penetracja internetu wyniosła 57,5 proc. (17,3 mln osób), a we wcześniejszych - 56,7 proc. i 16,65 mln osób (sierpień - październik ub.r.), 56,9 proc. i 17,15 mln osób (czerwiec - sierpień ub.r.) oraz 57 proc. i 17,17 mln osób (kwiecień - czerwiec ub.r.).
Zwyczaje polskich internautów nie zmieniły się zbytnio w skali roku. Przy czym z dostępu do sieci poza domem i pracą korzysta już 7,5 proc. wszystkich użytkowników, podczas gdy rok wcześniej było to tylko 3,2 proc.
Zwyczaje |
||
|
III - V 2013 |
IV - VI 2012 |
Jak często korzysta z internetu? |
||
codziennie lub prawie codziennie |
69,4% |
69,2% |
kilka razy w tygodniu |
21,3% |
22,2% |
raz na tydzień |
5,9% |
5,3% |
kilka razy w miesiącu |
2,3% |
2,3% |
raz na miesiąc |
0,6% |
0,6% |
rzadziej niż raz na miesiąc |
0,4% |
0,5% |
trudno powiedzieć |
0,0% |
0,0% |
|
||
Gdzie korzysta z internetu? |
||
w domu |
96,4% |
96,4% |
poza domem |
30,9% |
30,6% |
mobilnie, w drodze, w innymi miejscu Hot Spot z WiFi |
7,5% |
3,2% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Profil internautów |
||
|
III - V 2013 |
IV - VI 2012 |
Płeć |
||
mężczyźni |
50% |
49% |
kobiety |
50% |
51% |
|
||
Kategoria wieku |
||
15-24 lata |
25% |
27% |
25-39 lat |
40% |
40% |
40-59 lat |
28% |
28% |
60 lub więcej |
6% |
6% |
|
||
Poziom wykształcenia |
||
podstawowe |
15% |
15% |
zasadnicze |
19% |
16% |
średnie |
38% |
40% |
wyższe |
28% |
28% |
Wyszukiwarkę Google spontanicznie wymienia ponad 60 proc. polskich internautów, a przynajmniej raz w miesiącu odwiedza ją ponad 90 proc. Sporo na rozpoznawalności i odwiedzalności zyskały Facebook (z 36,1 do 40,6 proc. i z 47,4 do 50,8 proc) oraz YouTube (z 23,3 do 26,4 proc. i z 59,6 do 62,8 proc.). Za to duży spadek zanotowała NK.pl, której odwiedzenie w ostatnim miesiącu zadeklarowało poniżej 21 proc. użytkowników (wobec 40,4 proc. rok wcześniej). Sporo straciła też Gadu-Gadu (rozpoznawalność z 15,2 do 12,2 proc., odwiedzalność z 29 do 21,2 proc.).
Ranking |
||
|
III - V 2013 |
IV - VI 2012 |
Znajomość spontaniczna |
||
GOOGLE (www.google.pl) |
61,7% |
62,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
49,4% |
55,3% |
ONET (www.onet.pl) |
41,2% |
41,8% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
40,6% |
36,1% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
38,0% |
40,7% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
26,4% |
23,2% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
19,1% |
20,8% |
NK.PL (www.nk.pl) |
18,8% |
24,1% |
GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) |
12,2% |
15,2% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
9,6% |
13,3% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? |
||
GOOGLE (www.google.pl) |
92,9% |
90,6% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
67,1% |
66,5% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
62,8% |
59,6% |
ONET (www.onet.pl) |
55,5% |
53,1% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
50,8% |
47,4% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
46,5% |
46,2% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
32,3% |
32,7% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
31,1% |
35,4% |
CENEO (www.ceneo.pl) |
21,6% |
- |
GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) |
21,2% |
29,0% |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od marca do maja br. wyniosła 6 275 osób, a od kwietnia do czerwca ub.r. wyniosła 6866 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.
Dołącz do dyskusji: Rekordowo dużo internautów w Polsce. FB i YT w górę, traci NK