Co szósty polski internauta z dostępem mobilnym. Maile i mapy ważniejsze niż social media
Z mobilnego dostępu do internetu korzysta już 16 proc. wszystkich użytkowników sieci w Polsce - wynika z badania World Internet Project. Częściej przeglądają oni strony informacyjne, mapy i e-maile niż serwisy społecznościowe.
Badanie World Internet Project - zrealizowane przez Ipsos na zlecenie Orange Polska i Gazeta.pl - pokazuje, że odsetek polskich internautów korzystających z dostępu mobilnego w ciągu ostatnich dwóch lat się podwoił - z 8 proc. w 2010 roku do 16 proc. w br. Przy czym wśród mężczyzn korzystających z internetu co piąty łączy się z siecią mobilnie, a wśród kobiet - co dziewiąta. Natomiast wśród osób intensywnie używających internetu dostęp mobilny wybiera aż 28 proc.
W mobilnym internecie przeciętny użytkownik spędza prawie pół godziny dziennie - sporo dłużej niż przed rokiem, za to mniej więcej tyle samo co dwa lata temu.
>>> Dwie trzecie Polaków to internauci. Wzrosty na wsi i wśród osób zajmujących się domem
Mobilny dostęp do sieci to domena młodych użytkowników. Wśród internautów w wieku 40 lat i więcej korzysta z niego tylko 6-7 proc., a wśród internautów z grupy wiekowej 60+ - zaledwie 2 proc.
>>> Polski internauta 15,5 godziny tygodniowo w sieci. Dłużej niż przed telewizorem
Użytkownicy internetu mobilnego najczęściej po prostu przeglądają w nim serwisy, a nieco rzadziej korzystają z map i poczty e-mailowej. Na serwisy społecznościowe zagląda dwa razy mniej internautów mobilnych niż na jakiekolwiek strony.
Badanie - w ramach realizowanego przez Orange Polska i Gazeta.pl projektu World Internet Project - zostało przeprowadzone przez Ipsos na reprezentatywnej próbie losowo-kwotowej Polaków metodą wywiadów indywidualnych w domach respondentów. W tym roku sondaż zrealizowano w maju i kwietniu na grupie 2007 osób.
Przy czym należy zaznaczyć, że różnica w odsetku użytkowników internetu w kolejnych latach może wynikać z odmiennej metodologii badań: w roku 2010 przyjęto, że mogła zaistnieć możliwość nadreprezentacji internautów wynikająca z procesu rekrutacji, w związku z czym wyniki były ważone tak, aby odsetek internautów był taki sam jak w badaniu Omnibus. W kolejnych dwóch falach badania (2011 i 2012) metodologia została zmieniona tak, że można było zrezygnować z ważenia.
Dołącz do dyskusji: Co szósty polski internauta z dostępem mobilnym. Maile i mapy ważniejsze niż social media