SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co szósty polski internauta z dostępem mobilnym. Maile i mapy ważniejsze niż social media

Z mobilnego dostępu do internetu korzysta już 16 proc. wszystkich użytkowników sieci w Polsce - wynika z badania World Internet Project. Częściej przeglądają oni strony informacyjne, mapy i e-maile niż serwisy społecznościowe.

Badanie World Internet Project - zrealizowane przez Ipsos na zlecenie Orange Polska i Gazeta.pl - pokazuje, że odsetek polskich internautów korzystających z dostępu mobilnego w ciągu ostatnich dwóch lat się podwoił - z 8 proc. w 2010 roku do 16 proc. w br. Przy czym wśród mężczyzn korzystających z internetu co piąty łączy się z siecią mobilnie, a wśród kobiet - co dziewiąta. Natomiast wśród osób intensywnie używających internetu dostęp mobilny wybiera aż 28 proc.

W mobilnym internecie przeciętny użytkownik spędza prawie pół godziny dziennie - sporo dłużej niż przed rokiem, za to mniej więcej tyle samo co dwa lata temu.

>>> Dwie trzecie Polaków to internauci. Wzrosty na wsi i wśród osób zajmujących się domem

Mobilny dostęp do sieci to domena młodych użytkowników. Wśród internautów w wieku 40 lat i więcej korzysta z niego tylko 6-7 proc., a wśród internautów z grupy wiekowej 60+ - zaledwie 2 proc.

>>> Polski internauta 15,5 godziny tygodniowo w sieci. Dłużej niż przed telewizorem

Użytkownicy internetu mobilnego najczęściej po prostu przeglądają w nim serwisy, a nieco rzadziej korzystają z map i poczty e-mailowej. Na serwisy społecznościowe zagląda dwa razy mniej internautów mobilnych niż na jakiekolwiek strony.

Badanie - w ramach realizowanego przez Orange Polska i Gazeta.pl projektu World Internet Project - zostało przeprowadzone przez Ipsos na reprezentatywnej próbie losowo-kwotowej Polaków metodą wywiadów indywidualnych w domach respondentów. W tym roku sondaż zrealizowano w maju i kwietniu na grupie 2007 osób.

Przy czym należy zaznaczyć, że różnica w odsetku użytkowników internetu w kolejnych latach może wynikać z odmiennej metodologii badań: w roku 2010 przyjęto, że mogła zaistnieć możliwość nadreprezentacji internautów wynikająca z procesu rekrutacji, w związku z czym wyniki były ważone tak, aby odsetek internautów był taki sam jak w badaniu Omnibus. W kolejnych dwóch falach badania (2011 i 2012) metodologia została zmieniona tak, że można było zrezygnować z ważenia.

Dołącz do dyskusji: Co szósty polski internauta z dostępem mobilnym. Maile i mapy ważniejsze niż social media

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fixer
Przez to, że jest co raz więcej użytkowników mobilnego internetu to staje się on nieatrakcyjny bo siec jest przeciążona a jego szybkość co raz wolniejsza.
odpowiedź
User
aska
Dla mnie to wygoda, że mogę mailować z poziomu telefonu, mam fajny pakiet w Heyah i spokojnie dzień w dzień w drodze do pracy czy z mogę odpisywać i załatwiać swoje sprawy.
odpowiedź
User
LYLY
a czemu taka zapaść w 2011r? W 2010 i 2012 w tygodniu średnio mobilny internauta spędzał ponad 3 godziny, a w 2011 niecałe 2... Sensu to nie ma.
odpowiedź