21% wzrost wydatków na e-reklamę
W ubiegłym roku wydatki na e-promocję wzrosły o ponad jedną piątą
Największe przychody wygenerowały płatne odnośniki. Ich popularność wciąż rośnie. W okresie od 2002 do 2003 roku udział płatnych odnośników w rynku reklamowym wzrósł o 20%. Jedynie o 3% zwiększyło się wykorzystanie reklam multimedialnych (tzw. rich media). Spadło natomiast zainteresowanie tekstami sponsorowanymi (o 10%) oraz reklamami emitowanymi na całej stronie okna przeglądarki podczas ładowania się danego serwisu (spadek o 5%). Zmniejszyło się również wykorzystanie poczty elektronicznej do promocji produktów i usług (spadek o 3%).
Najczęściej reklamowano usługi konsumenckie. Na drugim miejscu znalazł się sektor komputerowy (20% emitowanych w zeszłym roku reklam związanych było z branżą komputerową), co oznacza 2% wzrost w porównaniu z 2002 rokiem. Na trzeciej pozycji znalazły się usługi finansowe - 12% reklam związanych było tematycznie z finansami. Reklamy mediów stanowiły 11% wszystkich e-promocji, a reklamy usług biznesowych - 10%.
PricewaterhouseCoopers oraz Interactive Advertising Bureau prowadzą wspólne badania rynku reklamy internetowej od 1996 roku.
Inne
Dołącz do dyskusji: 21% wzrost wydatków na e-reklamę