100% więcej czytelników "Businessman Magazine"
"Profit" traci I miejsce na rynku prasy gospodarczej?
Business Press, wydawca "Businessman Magazine", w pierwszym półroczu 2004 r. odnotował blisko 100-procentowy wzrost sprzedaży tego czasopisma. Według danych wydawnictwa w czerwcu 2004 sprzedano 49 938 egzemplarzy miesięcznika, podczas gdy w styczniu 2004 - 25 508 egzemplarzy. Natomiast dane przedstawione przez ZKDP wskazują, że "Businessman Magazine" uzyskał w czerwcu lepszy wynik sprzedaży od swojego konkurenta - magazynu Profit.
"Na ten sukces pracowaliśmy systematycznie od kilku miesięcy - mówi Ewa Pietrzyk, Prezes Zarządu Business Press. - Po wnikliwym rozpoznaniu potrzeb naszych czytelników oraz zbadaniu możliwości wydawnictwa, opracowaliśmy nową strategię marketingową i sprzedażową, którą konsekwentnie wdrażamy."
W efekcie nowej strategii "Businessman Magazine" odświeżono logo oraz powstał nowy layout magazynu. W celu jak najlepszego dopasowania zawartości merytorycznej czasopisma do oczekiwań jego czytelników, przeprowadzono badania jakościowe, w formie bezpośrednich wywiadów grupowych (FGI) z czytelnikami oraz wywiady kwestionariuszowe wśród prenumeratorów pisma. Zmiany merytoryczne zostały zaplanowane i wdrożone z uwzględnieniem wyników tych badań.
Zmiany w zawartości merytorycznej oraz szacie graficznej magazynu zostały docenione zarówno przez czytelników, czego potwierdzeniem jest znaczny wzrost sprzedaży, jak i przez reklamodawców. Według danych Expert Monitor, "Businessman Magazine" znajduje się w pierwszej 10. miesięczników według przychodów z reklam.
"Duży wpływ na wzrost sprzedaży reklam miały bez wątpienia zmiany merytoryczne w naszym magazynie - mówi Sebastian Szubartowski, wiceprezes zarządu Business Press. - Pismo odbierane jest przez naszych czytelników i klientów jako bardziej przejrzyste i uporządkowane. Najistotniejsze jednak, z punktu widzenia reklamodawcy, jest znaczne obniżenie kosztów dotarcia do odbiorców przekazu reklamowego."
Wydawnictwo Business Press prowadzi obecnie rozmowy z uznanymi ekspertami i praktykami biznesu, których chce pozyskać do współpracy przy redagowaniu pisma. Planuje również dalszy rozwój sieci dystrybucji "Businessman Magazine" oraz zmianę cennika reklam i ponowne zwiększenie nakładu magazynu.
Dołącz do dyskusji: 100% więcej czytelników "Businessman Magazine"