Żywiec, Tarczyński i Amplico Life najbardziej efektywnymi polskimi markami na YouTubie (TOP 10)
Z polskich firm YouTubie najbardziej aktywne są te z sektora finansów i ubezpieczeń oraz motoryzacji, a na liście dziesięciu najbardziej efektywnych marek w serwisie najwięcej jest tych z branży spożywczej - wynika z rankingu firmy Chimney Poland.
W rankingu wzięto pod uwagę 500 największych firm obecnych na polskim rynku. Z badania wynika, że spośród nich nieco ponad połowa (260) podmiotów posiada własny kanał w serwisie YouTube, z kolei 213 w ciągu ostatnich 12 miesięcy udostępniło na swoim kanale materiał wideo.
Ranking, sporządzony przez firmę Chimney Poland obejmuje 20 różnych branż polskiej gospodarki. Jedną z najbardziej aktywnych w komunikowaniu się z klientami na YouTubie jest sektoar ubezpieczeń i finansów. Okazuje się, że spośród 47 firm z tej branży obecnych w zestawieniu 35 ma swój kanał na YouTubie. Najbardziej efektywne okazały się Amplico Life, Getin Holding oraz Bank BGŻ.
Drugim aktywnym segmentem na YouTubie jest motoryzacja. Pierwsze dwie firmy w rankingu - Renault Polska i Volkswagen Poznań - zgromadziły w sumie prawie 6 mln wyświetleń klipów, pozostałych 8 producentów osiągnęło wspólny wynik na poziomie 4 mln odsłon. Charakterystyczne jest to, że sektor motoryzacyjny to jedyna branża w zestawieniu, w której wszyscy przedstawiciele prowadzą własne kanały na YouTubie.
W branży farmaceutycznej i kosmetycznej własne kanały w serwisie YouTube prowadzi 60 proc. firm. Najbardziej efektywne okazały się Rossmann, ZF Adamed Pharma i Bayer.
Wśród wszystkich badanych firmy w rankingu wyselekcjonowano także te, które są broadcasterami, czyli podmiotami, które w okresie całego roku opublikowały na YouTubie przynajmniej 52 materiały wideo z jednotygodniową częstotliwością pozwalającą na budowanie wokół kanału lojalnej grupy odbiorców. Okazuje się, że spośród 500 ujętych w zestawieniu firm jedynie 32 spełniały wymagane kryteria.
Przy okazji ranking wyłonił dziesiątkę najbardziej efektywnych firm z polskiego rynku działających na YouTube. Poziom efektywności uzyskano, dzieląc liczbę wyświetleń klipów w ciągu ostatnich 12 miesiącach przez liczbę wszystkich udostępnionych w danym kanale materiałów. Na trzech pierwszych miejscach zestawienia znalazły się Żywiec Zdrój z efektywnością na poziomie 203654 pkt., Tarczyński SA z wynikiem 194735 pkt. oraz Amplico Life z efektywnością wyrażoną liczbą 184840 pkt. Na liście Top 10 najwięcej firm pochodziło z branży spożywczej, a także finansów i ubezpieczeń oraz motoryzacji.
- Ranking w bardzo przejrzysty i wyraźny sposób pokazuje, które branże są świadome potrzeby korzystania z narzędzia jakim jest YouTube - komentuje Mateusz Iżyk, szef departamentu Digital Broadcast z Chimney Poland. - Te firmy, które mocno kładą nacisk na taką komunikacje, są również bardziej widoczne na innych portalach social mediowych - często występuje to w korelacji pomiędzy aktywnością w zakresie komunikacji wideo a aktywną obecnością na Faceboku, Instagramie czy Twitterze. Niestety, nie zawsze działa to tak samo w drugą stronę - jest wiele firm, które posiadają i aktywnie prowadzą profil na Facebooku, ale jeżeli spojrzymy na kanał YouTube, mocno się zawiedziemy - ocenia Iżyk.
Dołącz do dyskusji: Żywiec, Tarczyński i Amplico Life najbardziej efektywnymi polskimi markami na YouTubie (TOP 10)