„Zła tradycja” w kampanii Fundacji Dzieci Niczyje przeciw przemocy wobec dzieci
Rusza kampania społeczna Fundacji Dzieci Niczyje związana z Międzynarodowym Dniem Zapobiegania Przemocy wobec Dzieci. Akcję, prowadzoną pod hasłem „Zła tradycja”, Fundacja przygotowała wspólnie z agencją Publicis.
Kampania „Zła tradycja” zwraca uwagę, że przemoc dorosłych wobec dzieci jest często lekceważona, kwitowana stwierdzeniami typu „Mnie tata lał i jakoś wyszedłem na ludzi” czy „Jeden klaps jeszcze nikomu nie zaszkodził”. Dodatkowo klapsy, popychanie czy przysłowiowe „lanie” to metody, które wydają wielu osobom im się naturalne i nieszkodliwe.
Akcja podkreśla, że bicie dzieci jest nielegalne, ponieważ dziecko powinno być traktowane jak każdy obywatel i jego prawo do ochrony przed przemocą musi być respektowane.
- Musimy przekonać rodziców, że standardy karcenia dzieci, które sami poznali w dzieciństwie, dziś są nieaktualne. Pokazujemy im alternatywy dla bicia, klapsów i krzyku, czyli pozytywne metody wyznaczania dzieciom granic z szacunkiem i miłością - opisuje dr Monika Sajkowska, dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje. Jednocześnie apelujemy do profesjonalistów, którzy zauważają, że dziecko doznaje krzywdzenia. Reagowanie na takie sytuacje, odpowiednia interwencja mogą zmienić los dziecka i jego rodziny i przerwać swoiste „błędne koło przemocy” - dodaje dr Sajkowska.
Kampania obejmuje layouty w prasie („Bliżej Przedszkola”, „Miesięcznik Dyrektora Szkoły”, „Miesięcznik Dyrektora Przedszkola”, „Niebieska Linia”, „Edukacja Internet Dialog”, „Remedium”, „Emocje”, „Sygnał Magazyn Wychowawcy”), plakaty dystrybuowane, także poprzez partnerskie organizacje, wśród profesjonalistów z zakresu edukacji oraz serwis złatradycja.fdn.pl (z informacjami na temat rekomendowanych sposobów reagowania na przemoc wobec dzieci), który zostanie uruchomiany 19 listopada, w Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Przemocy wobec Dzieci.
Akcję - zaplanowaną do końca br. - Fundacja Dzieci Niczyje organizuje we współpracy z OAK Foundation. Kreację kampanii przygotowała agencja Publicis, a strategię i pozyskaniem partnerów i mediów Fundacja Dzieci Niczyje zajęła się we własnym zakresie.
Dołącz do dyskusji: „Zła tradycja” w kampanii Fundacji Dzieci Niczyje przeciw przemocy wobec dzieci