Fundacja Dzieci Niczyje, Nescafe Dolce Gusto, nju mobile, Prima i Volkswagen - reklamy tygodnia (wideo)
Prezentujemy cotygodniowy ranking najlepszych według Wirtualnemedia.pl reklam mijającego tygodnia. Wśród nich społeczna kampania Fundacji Dzieci Niczyje, jedna zagraniczna koncernu samochodowego Volkswagen i trzy lokalne produkcje - promujące kawę Prima, taryfę komórkową nju mobile i Nescafe Dolce Gusto.
nju mobile - nie dla Kuby Wojewódzkiego reklamującego Play
Reklamy nju mobile zawsze wyróżniały się w blokach reklamowych - ze względu na ich animowaną stylistykę. Aktualne działania zasługują na uznanie nie tylko z powodu śmiesznie absurdalnej konwencji, ale też z uwagi na to, że brand hero marki odważnie atakuje konkurencję. Nie robi tego wprost - bo reklama porównawcza jest niedozwolona - ale przewrotnie i subtelnie. Nawet Wojewódzki został obśmiany i skarykaturyzowany.
W nowej reklamie nju mobile pokazano, jak animowany brand hero tej taryfy w charakterystycznej śmiesznie-absurdalnej konwencji sprzeciwia się zasadom obowiązującym w innych ofertach telekomunikacyjnych: abonamentowi płaconemu z góry i umowom na dwa lata. Przy okazji wyśmiewa znane osoby, które występują w reklamach innych telekomów, a faktycznie nie korzystają z ich usług. Jako przykład takiego celebryty zostaje pokazany bohater symbolizujący Kubę Wojewódzkiego promującego Play: z korpusem w kolorze fioletowym (taka barwa dominuje w identyfikacji wizualnej Play), charakterystycznymi okularami w grubych oprawkach i czupryną ciemnych włosów oraz w trampkach. Kampania obejmuje przede wszystkim telewizję, radio oraz internet.
Agencje: Ogilvy & Mather Advertising, Initiative Warszawa
Fundacja Dzieci Niczyje - GADKI
Krzyczące, wręcz wrzeszczące, tupiące nogami dzieci budzą zwykle irytację otoczenia, w którym się buntują. Tu wykorzystano te sytuacje w słusznej sprawie - by zapobiegać zagrożeniom, jakie na najmłodszych czyhają - zwłaszcza tym związanym z wykorzystywaniem seksualnym. Gdyby nie te wrzaski i krzyki w reklamie, mało kto zwróciłby na nią uwagę.
Fundacja Dzieci Niczyje kampanią pod hasłem „Dobre wychowanie” wspiera akcję edukacyjną „GADKI”. To właśnie wokół akronimu GADKI koncentruje się przekaz kampanii - ma on stanowić system wskazówek, które rodzice mogą przekazać dzieciom: Gdy mówisz „nie”, to znaczy „nie”, Alarmuj, gdy potrzebujesz pomocy, Dobrze zrobisz, mówiąc o tajemnicach, które Cię niepokoją, Koniecznie pamiętaj, że Twoje ciało należy do Ciebie, Intymne części ciała są szczególnie chronione.
Fundacja Dzieci Niczyje przygotowała akcję w odpowiedzi na wyniki swoich badań, które wskazują, że rodzice niewystarczająco często poruszają z dziećmi temat zagrożeń związanych z wykorzystywaniem seksualnym. - Od dobrze wychowanego dziecka oczekuje się, żeby było potulne, cichutko siedzące w kącie i wypełniające rozkazy osób dorosłych. Chcemy przełamać ten stereotyp i powiedzieć rodzicom, że do kanonu dobrego wychowania powinny wejść umiejętności, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo dziecka. Sztuka mówienia „nie”, szacunek do siebie, zwracanie się o pomoc, kiedy dzieje się coś złego - to kompetencje, które mogą ochronić dziecko i będą procentować przez całe życie - komentuje Jolanta Zmarzlik, terapeutka z Fundacji Dzieci Niczyje.
Dzięki akcji rodzice mają dowiedzieć się, jak w prosty i naturalny sposób, przekazać dziecku informacje o niebezpiecznych sytuacjach i adekwatnych sposobach reagowania.
Kampania „Dobre wychowanie” obejmuje telewizję, ogłoszenia prasowe i plakaty - pokazano w nich dzieci pozornie zachowujące się niegrzecznie z komentarzem, że „tak zachowuje się dobrze wychowane dziecko”. Po przejściu na stronę internetową gadki.fdn.pl można zobaczyć rozwinięcie poszczególnych sytuacji i ich prawdziwy kontekst: mocne i asertywne zachowanie dzieci, ochroniło jej przed niebezpieczeństwem. Kampania potrwa do końca kwietnia br.
Agencje: Grey Worldwide Warszawa, Papaya, Efektura, Platige
Nescafe Dolce Gusto - reklama hybrydowa
Brawo za innowacyjne podejście do tematu. Produkt nie jest szczególnie sexy, ale fajny jest sposób w jaki jest promowany. Szansa, że większość widzów reklamy przy pierwszym jej oglądaniu zainteresuje się nią i wejdzie w interakcję jest ogromna. A ponieważ format reklamy hybrydowej do powszechnych wciąż jeszcze nie należy, wielce prawdopodobne jest to, że spora część widowni tego spotu może właśnie z tego powodu go zapamiętać.
Nestle Polska w nowej kampanii marki Nescafe Dolce Gusto prezentuje wybrane smaki kaw oraz ekspresy do kawy. Wykorzystano do niej reklamę hybrydową, która działa na styku ATL i digital. Kampania, która trwa do 10 kwietnia obejmuje jedynie kanały Telewizji Polskiej i dostępna jest dla użytkowników telewizorów Smart TV. Z jednej strony dzięki wykorzystaniu w niej telewizji zbudowano szeroki zasięg prowadzonych działań, z drugiej – umożliwiono widzowi interakcję w wybranym przez niego momencie.
Reklama hybrydowa polega w tym przypadku na tym, że w prawym dolnym rogu ekranu pojawia się szklanka z kawą oraz napis “Wejdź do Galerii Smaków”. Można to zrobić naciskając dedykowany przycisk na pilocie. Po wejściu widać interaktywną galerię sztuki, w której można wybrać jeden z trzech scenariuszy reklamy. W pierwszym scenariuszu pokazano warianty smakowe kaw, drugi pokazuje możliwości ekspresu do kawy Oblo, a trzeci - ukazuje najważniejsze benefity tego ekspresu. Dodatkowo można się także zapoznać z aktualnymi promocjami, jakie przygotowała marka Nescafe Dolce Gusto.
Prima - Paczki wolności
Fajne reklamy, sentymentalne, przywołujące wspomnienia z dzieciństwa, młodości czy też dawnych, aczkolwiek trudnych dla wielu osób czasów. Mało dzisiaj takich produkcji reklamowych. Prima świetnie wykorzystała do promocji marki fakt 25 lat wolności Polski i czasów, do których - mimo że do łatwych i przyjemnych nie należały - wielu Polaków wraca z sentymentem.
Kampania odwołuje się do faktu, że kawa Prima to jedna z pierwszych polskich marek powstałych po upadku komunizmu w naszym kraju. Natomiast przed 1989 roku Polacy mieli dostęp do kawy wysokiej jakości tylko dzięki paczkom przesyłanym z Zachodu.
W ramach akcji odszukano niektóre osoby i organizacje, które pomagały w tamtych czasach Polakom, wysyłając takie paczki (według statystyk tylko w latach 1981-89 wysłano ich ponad 30 mln). Wybrane historie darczyńców i obdarowanych oraz relacje z ich spotkań po latach są prezentowane w serwisie Paczkiwdziecznosci.pl. Na stronie użytkownik może też nadać paczkę z opakowaniem kawy Prima i podziękowaniem za wcześniejszą pomoc oraz opowiedzieć własną historię związaną z przesyłkami z zagranicy w latach 80.
Kampania obejmuje również reklamy w telewizji (spoty 90-, 45- i 30-sekundowe), prasie, internecie i punktach sprzedaży. Potrwa do końca maja.
Agencje: FCB Warsaw, Papaya Films, Havas Media, Thing Kong i On Board
Volkswagen Passat TDI - opowieści starszych kobiet
Są dwa główne powody, dla których twórcom kampanii należą się gratulacje. Do promocji samochodowej marki zatrudniono kobiety - to po pierwsze, a do tego w podeszłym wieku - to po drugie. Staruszki ironicznie rozprawiające o samochodowym silniku są i zabawne i urocze zarazem.
Bohaterkami najnowszej kampanii reklamowej koncernu Volkswagen są trzy staruszki podróżujące samochodem tej marki. W trakcie tej podróży dyskutują na temat silników diesla. M.in. na temat hałasu pracy silnika, mocy i nieprzyjemnych ich zdaniem „wyziewów”, jakich doświadczają podczas jazdy samochodem.
W rozmowach tych powielają zatem stereotypy dotyczące silnika, ale ostatecznie kampania obala te wszelkie mity na ten temat. Działania prowadzone są w krajach angielskojęzycznych. Mają mieć swoje odsłony w mediach cyfrowych.
Agencja: Deutsch LA
Dołącz do dyskusji: Fundacja Dzieci Niczyje, Nescafe Dolce Gusto, nju mobile, Prima i Volkswagen - reklamy tygodnia (wideo)