SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ZenithOptimedia: prognoza dla globalnego rynku reklamy kolejny raz w górę

Dom mediowy ZenthOptimedia już po raz trzeci zrewidował w górę swoją prognozę dla tegorocznego wzrostu na globalnym rynku reklamy.

Należąca do holdingu Publicis Groupe agencja prognozuje obecnie, że w bieżącym roku globalne nakłady na reklamę wzrosną w porównaniu z rokiem ubiegłym o 4,8 proc. i sięgną 449,5 miliarda dolarów.

W lipcu ZenithOptimedia prognozował wzrost o 3,5 proc. (więcej na ten temat, tutaj oraz tutaj), w kwietniu o 2,2 proc. (więcej na ten temat i tutaj), a w grudniu zeszłego roku o 0,9 proc. (więcej na ten temat).

Biorąc pod uwagę poszczególne media, agencja szacuje, że w 2010 roku wydatki na reklamę w telewizji wzrosną na całym świecie o 9 proc. (do 180,4 mld USD), a w internecie o prawie 14 proc. (do 61,5 mld USD). Tymczasem spadki są przewidywane dla prasy codziennej i czasopism.

ZenithOptimedia przewiduje również, że w roku 2011 globalny rynek reklamy zyska na wartości 4,6 proc., wobec wcześniej zakładanego wzrostu o 4,5 proc.

Dołącz do dyskusji: ZenithOptimedia: prognoza dla globalnego rynku reklamy kolejny raz w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl