Zalando prognozuje wyższe przychody i stratę operacyjną. Uruchamia programy wsparcia sprzedawców
Platforma Zalando przewiduje, że w I kwartale 2020 roku jej przychody będą wyższe rok do roku o 11,6 procent, jednak strata operacyjna może sięgnąć 110 mln euro. Firma ogłosiła działania mające wesprzeć jej partnerów sprzedających towary na platformie, aby pomóc im w zwalczaniu kryzysu związanego z pandemią.
Kilka dni temu firma Zalando zapowiedziała, że jej kierownictwo rezygnuje z 25 proc. miesięcznych pensji w związku z kryzysem spowodowanym epidemią koronawirusa. Docelowo firma chce zaoszczędzić 350 mln euro wycofując się planowanych inwestycji i podwyżek uposażeń, chce za to uniknąć zwolnień pracowników.
Przychody w górę i strata
Teraz Zalando ujawniło prognozy finansowe dotyczące I kwartału 2020 r. Według nich w tym okresie sprzedaż na platformie rok do roku wzrosła o 13,1 – 14,3 proc. do wartości 1,98 – 2 mld euro.
W pierwszych trzech miesiącach br. prognozowane przychody osiągną poziom wyższy w skali roku o 10,1 – 11,6 proc. do maksymalnej kwoty 1,54 mld euro. Spółka przewiduje, że I kwartał zamknie stratą operacyjną na poziomie od 90 do 100 mln euro, podczas gdy rok wcześniej firma wykazała zysk operacyjny w wysokości 6,4 mln euro.
Wsparcie dla sprzedawców
Zalando zapowiada, że oficjalne wyniki finansowe za I kwartał br. zostaną ogłoszone na początku maja br. Firma poinformowała także o niektórych inicjatywach, które mają wspomóc sprzedawców korzystających z tej platformy w obliczu kryzysu pandemii.
Niemiecka firma zaznacza, że podmioty będące członkami jej programów partnerskich w okresie świąt wielkanocnych sprzedali ponad milion oferowanych przez siebie towarów, co oznacza wzrost rok do roku o 100 proc.
Zalando zapowiada, że w ramach wsparcia usprawni system wypłat dla partnerów pozwalający im na szybsze otrzymywanie gotówki, zlikwiduje też opłaty pobierane od części sprzedawców uczestniczących w programie Connected Retail. Dodatkowo Zalando zwiększy widoczność ofert na platformie pochodzących od małych i średnich firm.
W 2019 roku platforma sprzedażowa Zalando zwiększyła przychody rok do roku o 20,3 procent. Skorygowany zysk operacyjny wzrósł w skali roku o 3,5 procent do kwoty 224,9 mln euro, zaś wpływy spółki po raz pierwszy w historii były wyższe na zewnętrznych rynkach niż w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.
Dołącz do dyskusji: Zalando prognozuje wyższe przychody i stratę operacyjną. Uruchamia programy wsparcia sprzedawców