Zakupy grupowe: Citeam powyżej 2 mln RU, Groupon, Fastdeal i Mydeal w dół
W październiku ub.r. Citeam.pl po raz pierwszy przekroczył poziom 2 mln użytkowników. Natomiast spadki odwiedzalności zanotowały Groupon.pl, Fastdeal.pl i Mydeal.pl.
Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że w październiku ub.r. zdecydowanie najpopularniejszym serwisem zakupów grupowych w Polsce pozostał Groupon.pl, przy czym w porównaniu z wrześniem stracił prawie 200 tys. użytkowników. Za to należący do Grupy Allegro Citeam.pl po wrześniowym spadku zanotował duży wzrost, w efekcie którego po raz pierwszy miał w miesiącu ponad 2 mln real users. Trzeci z głównych graczy - Gruper.pl - zyskał w skali miesiąca ok. 120 tys. użytkowników.
Serwisy zakupów grupowych w październiku 2011 | ||
serwis | real users | zasięg |
groupon.pl | 3 499 801 | 18,45% |
citeam.pl | 2 175 386 | 11,47% |
gruper.pl | 1 588 266 | 8,37% |
mydeal.pl | 639 544 | 3,37% |
deallx.pl | 530 211 | 2,79% |
fastdeal.pl | 327 526 | 1,73% |
happyday.pl | 318 064 | 1,68% |
okazik.pl | 227 156 | 1,20% |
sweetdeal.pl | 185 437 | 0,98% |
cuppon.pl | 177 493 | 0,94% |
Spośród pozostałych serwisów największy spadek odwiedzalności zanotował Fastdeal.pl, który stracił ok. 350 tys. real users, a więc ponad połowę swojego wrześniowego zasięgu. Mydeal.pl miał ponad 200 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a Okazik.pl - ok. 100 tys. mniej.
Serwisy zakupów grupowych miesiąc po miesiącu (Megapanel PBI/Gemius) | ||||
serwis | październik 2011 | wrzesień 2011 | ||
real users | zasięg | real users | zasięg | |
groupon.pl | 3 499 801 | 18,45% | 3 696 683 | 19,65% |
citeam.pl | 2 175 386 | 11,47% | 825 541 | 4,39% |
gruper.pl | 1 588 266 | 8,37% | 1 465 837 | 7,79% |
mydeal.pl | 639 544 | 3,37% | 858 413 | 4,56% |
deallx.pl | 530 211 | 2,79% | 577 836 | 3,07% |
fastdeal.pl | 327 526 | 1,73% | 679 901 | 3,61% |
happyday.pl | 318 064 | 1,68% | 322 254 | 1,71% |
okazik.pl | 227 156 | 1,20% | 329 511 | 1,75% |
sweetdeal.pl | 185 437 | 0,98% | 177 670 | 0,94% |
cuppon.pl | 177 493 | 0,94% | 262 849 | 1,40% |
Wśród najpopularniejszych porównywarek ofert zakupów grupowych spory spadek odwiedzalności w skali miesiąca zanotowała Godealla.pl, a nieznaczny wzrost - Snuper.pl.
Agregatory ofert zakupów grupowych miesiąc po miesiącu (Megapanel PBI/Gemius) | ||||
serwis | październik 2011 | wrzesień 2011 | ||
real users | odsłony | real users | odsłony | |
godealla.pl | 87 478 | 111 027 | ||
snuper.pl | 296 295 | 275 282 |
Dołącz do dyskusji: Zakupy grupowe: Citeam powyżej 2 mln RU, Groupon, Fastdeal i Mydeal w dół
Przyszłość należy do ... darmowych zakupów grupowych jak np. grubszyportfel.pl