Zakup w internecie można zwrócić - 360 tys. zł kary dla e-sklepu Vision Express
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Vision Express ponad 360 tys. zł grzywny za niedozwolone postanowienia w regulaminie e-sklepu tej firmy. UOKiK podkreślił, że towar kupiony w internecie może zostać zwrócony w ciągu 10 dni.
Wątpliwości UOKiK-u wzbudziło sześć zapisów w regulaminie sklepu internetowego prowadzonego przez Vision Express. Stanowiły one m.in., że klient mógł zwrócić tylko produkt „nieużywany, w oryginalnym i nienaruszonym stanie”. Tymczasem kupując przez nternet, konsument nie ma możliwości obejrzenia i sprawdzenia produktu, dlatego ma prawo to zrobić po odebraniu przedmiotu - w ramach tzw. zwykłego zarządu. Oznacza to, że można otworzyć opakowanie, aby przymierzyć okulary lub sprawdzić, czy dostarczono soczewki o odpowiedniej mocy. W takiej sytuacji nie traci prawa do odstąpienia od umowy.
Ponadto Vision Express zastrzegało w regulaminie, że klient, który odstępuje od umowy, nie będzie mógł liczyć na zwrot kosztów wysyłki zamówionego towaru. Zgodnie z przepisami, jeżeli konsument zwraca towar, odsyła go przedsiębiorcy na własny koszt. Sprzedawca natomiast niezwłocznie zwraca klientowi kwotę, którą zapłacił za towar oraz za wysłanie przesyłki konsumentowi.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów UOKiK nałożył na Vision Express karę wynoszącą ponad 360 tys. zł. Spółka zaprzestała stosowania kwestionowanych klauzul. Decyzja nie jest ostateczna, a Vision Express ma możliwość odwołania się od niej do sądu.
Dołącz do dyskusji: Zakup w internecie można zwrócić - 360 tys. zł kary dla e-sklepu Vision Express