Polsat liderem, TVN wyprzedził TVP1 i TVP2. „M jak miłość” hitem
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale TVP2: „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz dziennik „Fakty”. Wśród stacji w 4+ liderem był Polsat, a z czwartego na drugie miejsce awansował TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 15 do 21 kwietnia 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,21 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,82 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 17 kwietnia miał 3,29 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 21,62 proc.
„Fakty” TVN liderem
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 15 kwietnia na antenie tej stacji obejrzało 3,11 mln widzów (24,67 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,24 mln widzów (emisja 21 kwietnia; 9. pozycja). Do zestawienia top 20 na 10 pozycji uplasowały się jeszcze „Wydarzenia” Polsatu z 2,23 mln oglądających (niedzielne wydanie).
Czwarty w ogólnym rankingu był codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję we wtorek śledziło 3,03 mln widzów (20,31 proc. udziału).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,74 mln osób, co dało TVP2 29,32 proc. udziału.
Drugie miejsce zajęły kulisy „M jak miłość” (1,17 mln widzów; 21,01 proc. udziału), a podium uzupełniają „Fakty” (1,16 mln widzów; 27,08 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Liderem Polsat
Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,01 pkt. proc. do 10,78 proc.
Z czwartej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,58 proc. (do góry o 0,11 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2, która spadła z drugiej lokaty. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,43 proc., po spadku względem poprzedniego wynoszącym 0,20 pkt. proc.
Na czwartą pozycję (z trzeciej) spadła TVP1 (stacja ta miała 8,38 proc. udziału; w dół o 0,25 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 36,50 proc. do 36,17 proc.
Grupa komercyjna dla Polsatu
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 0,35 pkt. proc. do 12,03 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 11,21 proc. (w dół o 0,06 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (- 0,44 pkt. proc. do 7,12 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,09 pkt. proc. do 5,21 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,21 pkt. proc. do 11,99 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem, TVN wyprzedził TVP1 i TVP2. „M jak miłość” hitem