WPP konsoliduje trzy agencje PR
Holding reklamowo-marketingowy WPP połączy w jeden podmiot trzy agencje public relations - brytyjską Finsbury, amerykańską The Glover Park Group, których jest właścicielem oraz niemiecką Hering Schuppener (ma w niej pakiet mniejszościowy akcji).
Plany na konsolidację firm public relations z portfolio WPP podał "Financial Times". Powstała z połączenia Finsbury, The Glover Park Group i Hering Schuppener agencja pod nazwą Finsbury Glover Hering będzie miała główną siedzibę w Nowym Jorku. Łącznie w agencji będzie pracowało 700 specjalistów, z czego 150 w nowojorskiej siedzibie.
Agencja będzie prowadzić działalność w Abu Zabi, Pekinie, Berlinie, Brukseli, Dubaju, Dublinie, Dusseldorfie, Frankfurcie, Hong Kongu, Londynie, Los Angeles, Moskwie, Rijadzie, Szanghaju, Singapurze, Tokio i Waszyngtonie.
Finsbury Glover Hering zarządzana będzie przez założycieli Finsbury Rolanda Rudda i założyciela GPG Cartera Eskewa. Funkcję CEO obejmie Alexander Geiser, partner zarządzający w Hering Schuppener. Wymieniona trójka będzie posiadać 49,9 proc. udziałów w agencji, reszta należeć będzie do WPP.
- Widzimy w Finsbury Glover Hering ogromną szansę na stworzenie nowej globalnej potęgi w branży komunikacji strategicznej obok bardzo utalentowanej i szanowanej grupy menadżerów - komentuje w oświadczeniu Mark Read, CEO WPP.
Do WPP należą także agencje PR H+K Strategies, Burson Cohn & Wolfe i Ogilvy PR.
Dołącz do dyskusji: WPP konsoliduje trzy agencje PR