WP SportoweFakty znów przed Onet Sport, Meczyki.pl wyprzedziły platformę TVP Sport
Na pozycję lidera wśród platform internetowych o sporcie wróciły WP SportoweFakty, wyprzedzając dział sportowy Onetu. Meczyki.pl wyprzedziły sekcję sportową portalu „Super Expressu” i platformę TVP Sport, natomiast internautów na zdecydowanie najdłużej przyciąga Flashscore.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. funkcjonujący pod marką WP SportoweFakty dział sportowy WP.pl, jako serwis www i aplikację mobilną, odwiedziło 8,72 mln użytkowników, czyli 28,88 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio 24 minuty i 14 sekund.
Przeglądarkowa odsłona sekcji sportowej Onetu (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała 7,8 mln użytkowników, 25,85 proc. zasięgu oraz 20 minut i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Sport.pl (Agora) - 7,59 mln użytkowników, 25,26 proc. zasięgu oraz 15 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania.
Z początkiem marca redakcja działu sportowego Onetu zostanie połączona z zespołem „Przeglądu Sportowego”, nowo utworzoną funkcję redaktora naczelnego Przeglądu Sportowego Onet obejmie Jacek Stańczyk. W styczniu Przegladsportowy.pl odwiedziło 1,82 mln internautów (dało to 6,03 proc. zasięgu), spędzając średnio po 4 minuty i 59 sekund. Pod koniec 2020 roku w serwisie wprowadzono płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści.
W rankingu są jeszcze sekcje sportowe dwóch portali ogólnotematycznych. Na Interii (Grupa Polsat-Interia) taki dział zanotował 5,26 mln użytkowników, 17,45 proc. zasięgu oraz 13 minut i 30 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, a na portalu „Super Expressu” SE.pl - 3,31 mln odwiedzających, 10,98 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 19 sekund średniego czasu.
TVP Sport przed Polsat Sport, 73 minuty na Flashscorze
Na Meczyki.pl zajrzało 3,38 mln internautów, z których każdy spędził przeciętnie 9 minut i 51 sekund. Platforma internetowa TVP Sport miała 3,23 mln użytkowników, 10,72 proc. zasięgu oraz 13 minut i 25 sekund średniego czasu korzystania, a witryna Polsat Sport (Grupa Polsat-Interia) - 2,26 mln użytkowników, 7,5 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 52 sekundy średniego czasu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zdecydowanie najdłuższy przeciętny czas korzystania osiągnął serwis Flashscore.pl, pokazujący na żywo wyniki meczów. Odwiedziło go 2,19 mln internautów, każdy spędził średnio godzinę, 13 minut i 17 sekund.
W porównaniu z grudniem ub.r. WP SportoweFakty osiągnęły wzrost o 887,8 tys. użytkowników (11,3 proc.) i 52 sekundy średniego czasu korzystania (3,7 proc.). Dzięki temu po kilku miesiącach wróciły na pozycję lidera zasięgowego, wyprzedzając sekcję sportową Onetu, która straciła 375,2 tys. internautów (4,6 proc.), a zyskała 2 minuty i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania (12,8 proc.).
Spadek liczby odwiedzających zanotowała jeszcze tylko platforma TVP Sport - o 364.3 tys. (10,1 proc.). Jednocześnie średni czasu spędzony tam przez internautę zmalał o 2 minuty i 7 sekund (13,6 proc.).
Flashscore i Przegladsportowy.pl najmocniej w górę
Procentowo najwięcej zyskały Flashscore.pl (o 418,8 tys. użytkowników, czyli 23,6 proc.) i serwis „Przeglądu Sportowego” (558,9 tys., 44,3 proc.). Przy czym w pierwszym serwisie średni czas korzystania zmniejszył się o 5 minut i 53 sekundy (7,4 proc.), a w drugim o 38 sekund (11,3 proc.).
Sport.pl zyskał 901,8 tys. użytkowników (13,5 proc.) i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania (0,9 proc.), sekcja sportowa Interii - 550,6 tys. odwiedzających (11,7 proc.) i 45 sekund średniego czasu korzystania (5,9 proc.), a Meczyki.pl - 332,3 tys. użytkowników (10,9 proc.) oraz minutę i 20 sekund średniego czasu (15,7 proc.).
Natomiast na platformie internetowej Polsat Sport liczba internautów zwiększyła się o 306 tys. (15,6 proc.), a przeciętny czas spędzony przez odwiedzającego - o 20 sekund (7,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: WP SportoweFakty znów przed Onet Sport, Meczyki.pl wyprzedziły platformę TVP Sport