SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WP przed YouTube’em, NK.pl w dół. Grupa TVN w top20

W październiku więcej polskich użytkowników odwiedziło strony Wirtualnej Polski i Orange niż YouTube’a. Za to spore spadki zanotowały NK.pl oraz serwisy Money.pl i Mediów Regionalnych.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w październiku br. strony Google odwiedziło ok. 85 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a serwisy Onetu - ok. 90 tys. mniej. Oba portale straciły przez to po ponad punkcie procentowym zasięgu.

Podobną liczbę real users jak miesiąc wcześniej zanotowały serwisy Wirtualnej Polski i Orange, dzięki czemu wyprzedziły one YouTube’a, którego odwiedziło prawie 250 tys. polskich użytkowników mniej. Strony Gazeta.pl zanotowały nieznaczny wzrost odwiedzalności, a strony Allegro.pl - minimalny spadek. Natomiast witryny Interii odwiedziło ok. 300 tys. real users więcej niż we wrześniu.

Za to Grupa NK.pl - w której prawie cały ruch generuje sam portal NK.pl (patrz zestawienie domen) miała ok. 570 tys. użytkowników mniej. W konsekwencji została wyprzedzona przez Allegro i Interię.

W dalszej części zestawienia spore spadek odwiedzalności zanotowały strony Mediów Regionalnych i Muratora, które miały, odpowiednio, ok. 600 tys. i 400 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej. Serwisy Money.pl straciły prawie 200 tys. real users, a strony Polskapresse - ponad 150 tys.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google17 500 65992,25% 
2Grupa Onet.pl13 499 08771,16%tak
3Grupa Wirtualna Polska - Orange12 325 74464,97%tak
4youtube.com12 302 94964,85% 
5facebook.com11 808 81962,25% 
6Grupa Gazeta.pl11 703 61161,70%tak
7Grupa Allegro.pl11 557 49060,92%tak
8Grupa Interia.pl11 492 68260,58%tak
9Grupa Nk.pl11 060 79858,31% 
10Grupa O2.pl9 954 97752,48%tak
11Grupa Wikipedia9 559 03650,39% 
12Grupa Polskapresse5 455 15628,76%tak
13Grupa Next Infor5 237 03827,61%tak
14Grupa GG Network5 063 43426,69%tak
15Grupa Ringier Axel Springer4 908 00925,87%tak
16Grupa Microsoft4 870 50425,67% 
17Grupa Murator4 695 46824,75%tak
18Grupa Money.pl4 630 91024,41%tak
19Grupa Media Regionalne4 152 73421,89% 
20Grupa TVN4 058 21721,39%tak


Z drugiej strony witryny Next Infor odwiedziło ok. 200 tys. użytkowników więcej niż przed miesiącem, a serwisy Ringier Axel Springer - prawie 150 tys. więcej. Natomiast ponad 300 tys. real users w skali miesiąca zyskały strony TVN, przekraczając poziom 4 mln RU.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwazasięg użytkownicy
(real users)
1Grupa Onet.pl13 499 08771,16%
2Grupa Wirtualna Polska - Orange12 325 74464,97%
3Grupa Gazeta.pl11 703 61161,70%
4Grupa Allegro.pl11 557 49060,92%
5Grupa Interia.pl11 492 68260,58%
6Grupa O2.pl9 954 97752,48%
7Grupa Polskapresse5 455 15628,76%
8Grupa Next Infor5 237 03827,61%
9Grupa GG Network5 063 43426,69%
10Grupa Ringier Axel Springer4 908 00925,87%
11Grupa Murator4 695 46824,75%
12Grupa Money.pl4 630 91024,41%
13Grupa TVN4 058 21721,39%
14dobreprogramy.pl3 848 53220,29%
15filmweb.pl3 476 54418,33%
16Grupa Panorama Firm3 239 45517,08%
17Grupa Edipresse.pl3 216 34416,95%
18Grupa Spolecznosci.pl3 119 65716,45%
19tablica.pl2 920 64615,40%
20nokaut.pl2 667 58914,06%


Adres google.pl odwiedziło prawie 100 tys. polskich użytkowników mniej niż we wrześniu, za to domenę google.com - prawie 200 tys. więcej. W drugiej części zestawienia po ok. 450 tys. real users zyskały chomikuj.pl i blogspot.com. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt site-centric
1google.pl16 831 57988,73% 
2onet.pl12 466 92065,72%tak
3google.com12 411 36465,43% 
4youtube.com12 302 94964,85% 
5facebook.com11 808 81962,25% 
6nk.pl11 048 47758,24% 
7wp.pl10 801 29556,94%tak
8allegro.pl10 793 91756,90%tak
9wikipedia.org9 477 31249,96% 
10gazeta.pl8 249 30143,49%tak
11interia.pl7 548 68939,79%tak
12chomikuj.pl5 585 09229,44%tak
13blogspot.com5 339 11928,14% 
14ceneo.pl4 867 79025,66%tak
15zumi.pl4 769 57725,14%tak
16wrzuta.pl4 360 23222,98%tak
17o2.pl4 145 44521,85%tak
18blox.pl4 016 68521,17%tak
19otomoto.pl3 990 69921,04%tak
20dobreprogramy.pl3 848 53220,29%tak


Strony Allegro zanotowały ponad 700 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej, a serwisy Onetu - ponad 120 mln, a witryny WP i Orange - ponad 70 mln. Natomiast Gazeta.pl zanotowała pod tym względem nieznaczny spadek, przez co została wyprzedzona przez Interię. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1Grupa Allegro.pl5 116 312 34211 557 490
2Grupa Onet.pl2 919 820 90013 499 087
3Grupa Wirtualna Polska - Orange2 292 039 18312 325 744
4Grupa Interia.pl1 116 380 56911 492 682
5Grupa Gazeta.pl1 107 348 48111 703 611
6Grupa O2.pl982 918 7029 954 977
7Grupa Spolecznosci.pl645 066 8873 119 657
8filmweb.pl184 851 5093 476 544
9tablica.pl178 100 1632 920 646
10Grupa TVN166 131 4274 058 217


Onet oraz WP i Orange przyciągały swojego przeciętnego użytkownika na ponad 20 minut dłużej niż we wrześniu, a Allegro - na ponad 40 minut dłużej. Zdecydowanym liderem pod tym względem pozostały serwisy Eurozetu. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Grupa Onet.pl74 227 970,0305:29:5513 499 087,00
2Grupa Wirtualna Polska - Orange71 518 747,2305:48:0912 325 744,00
3Grupa Allegro.pl56 298 407,5204:52:1611 557 490,00
4Grupa Interia.pl42 764 266,5903:43:1611 492 682,00
5Grupa O2.pl26 832 651,5002:41:439 954 977,00
6Grupa Gazeta.pl24 751 157,7402:06:5311 703 611,00
7Grupa TVN24 352 978,1406:00:034 058 217,00
8Grupa GG Network8 199 420,0201:37:105 063 434,00
9Grupa Murator8 075 709,6501:43:124 695 468,00
10Grupa Spolecznosci.pl7 141 593,6402:17:213 119 657,00
11Grupa Eurozet5 318 117,6007:42:48689 465,00
12Grupa Polskie Radio4 105 905,4703:41:041 114 382,00
13Grupa Ling.pl3 100 713,1303:40:12844 856,00
14wyspagier.pl2 448 372,5001:37:061 512 798,00
15tablica.pl2 005 115,2400:41:122 920 646,00
16Grupa Polskapresse1 796 026,4600:19:455 455 156,00
17Grupa Targeo.pl1 791 446,3201:17:531 380 170,00
18joemonster.org1 768 628,6101:21:401 299 525,00
19filmweb.pl1 641 869,8900:28:203 476 544,00
20Grupa Money.pl1 564 406,9700:20:164 630 910,00


Cztery najpopularniejsze aplikacje zanotowały większy ruch niż miesiąc wcześniej. Gadu-Gadu miało ok. 300 tys. użytkowników więcej, Skype - prawie 650 tys. więcej, Windows Media Player - niemal 700 tys. więcej, a Winamp - ok. 500 tys. więcej. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp.nazwazasięgaktywne programy*audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu32,44%6 153 570tak
2Komunikator Skype22,06%4 184 279 
3Windows Media Player20,41%3 871 147 
4Winamp9,63%1 826 890 
5Ipla7,65%1 451 944 
6OpenFM4,21%799 286 
7RealPlayer2,58%490 272 
8VLC media player1,90%361 117 
9Windows Live Messenger1,80%340 656 
10Aplikacja Google Desktop1,66%314 553 
11Komunikator Tlen.pl1,65%312 081tak
12Komunikator AQQ0,98%186 064 
13iTunes0,95%179 458 
14QuickTime0,86%163 439 
15Google Earth0,72%137 532 
16KMplayer0,65%124 076 
17AIMP0,54%102 267 
18BestPlayer0,52%98 589 
19GOM Player0,42%79 718 
20Last FM0,39%74 871 


 


* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 12 771. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane
o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: WP przed YouTube’em, NK.pl w dół. Grupa TVN w top20

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ho,ho
Wow, drugi msc zmian w Tvn i w top 20...
Power
odpowiedź
User
mega
Dla mnie nk.pl nic nie znaczy. Po wprowadzeniu zmian i opłat wybrałem konkurencję!
odpowiedź
User
gosc
Obstawiałem że YT będzie na pierwszym miejscu, chociaż jak patrzyłem na wyniki popularności reklamy FunPacka na YouTube to grupa TP mocno podbiła odwiedzalność polskiej części serwisu
odpowiedź