WP.pl rok po roku: strony IT i e-commerce w górę
Wśród serwisów Wirtualnej Polski przez rok najwięcej użytkowników zyskały strony o nowych technologiach i e-commerce’owe. Od marca br. portal jest klasyfikowany razem z Orange.
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem w Grupie Wirtualnej Polski i Orange jest sam portal WP.pl, który w czerwcu br. miał prawie 11 mln użytkowników. WP.pl zanotowała też zdecydowanie najwięcej odsłon, a internauci spędzali w niej najwięcej czasu.
Serwis Orange.pl, który został dołączony do Grupy Wirtualna Polska w marcu br., zapewnił jej w czerwcu prawie 3,5 mln real users i 95 mln odsłon. Ponad 3 mln użytkowników miała też platforma blogowa bloog.pl
>>> Megapanel z czerwca: Facebook przed Interią, NK.pl przed Allegro
W dalszej części czołowej dziesiątki stron WP/Orange przeważają witryny rozrywkowe: plotkarski nocoty.pl, poświęcone telewizji aleseriale.pl i teleshow.pl oraz humorystyczne niewiarygodne.pl i babol.pl. W tej grupie tematyką wyróżnia się na sygnale.pl zawierający wiadomości kryminalne.
>>> Serwisy Gazeta.pl rok po roku: które zyskały, które straciły
W skali roku WP.pl zyskała ponad 250 tys. użytkowników, ale przyciągnęła prawie 250 mln odsłon mniej. Nieznaczne spadki odwiedzalności zanotowały orange.pl, bloog.pl i teleshow.pl, za to kolejne strony z pierwszej dziesiątki osiągnęły wzrosty. Najwięcej zyskał babol.pl, którego liczby użytkowników i odsłon niemal się podwoiły.
Z nowych serwisów Wirtualnej Polski największą popularność zyskał uruchomiony jesienią ub.r. politykier.pl (więcej o tej stronie).
>>> Serwisy o2.pl pod lupą: Pinger w górę, o2 i Wrzuta w dół
Na samym portalu WP.pl zdecydowanie najpopularniejsze są strona główna i poczta. Dział wiadomości miał w czerwcu ponad 4 mln użytkowników, a sekcja sportowa - ponad 3 mln. Poziom 2 mln real users przekroczyły jeszcze trzy działy WP.pl, a poziom 1 mln RU - kolejnych osiem.
W porównaniu w czerwcem ub.r. strona główna WP.pl zanotowała minimalnie grosze wyniki odwiedzalności. Za to poczta zyskała prawie 400 tys. użytkowników i 35 mln odsłon, a dział finansowy - prawie 800 tys. real users i 23 mln odsłon. Z drugiej strony wiadomosci.wp.pl miały prawie 400 tys. użytkowników i ponad 45 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, a sport.wp.pl - ok. 750 tys. użytkowników i 35 mln odsłon mniej. W przypadku serwisu sportowego spadek wynika z tego, że w czerwcu ub.r. były rozgrywane piłkarskie mistrzostwa świata.
W Grupie WP/Orange najpopularniejsze są serwisy o kulturze i rozrywce, z informacjami i publicystyką oraz strony lifestyle’owe. Natomiast między ok. 3 a 4,5 mln użytkowników zanotowały w czerwcu witryny z pięciu innych kategorii tematycznych.
Jednak w skali roku strony z czterech najpopularniejszych kategorii Grupy WP/Orange zanotowały znaczące spadki odwiedzalności. Za to serwisy o nowych technologiach zyskały ponad 800 tys. użytkowników i 40 mln odsłon, a witryny e-commerce’owe - prawie 650 tys. real users i ponad 35 mln odsłon.
Z drugiej strony serwisy hostingowe WP i Orange były odwiedzane ponad dwa razy rzadziej niż rok wcześniej. Podobny spadek zanotowały witryny o budownictwie i nieruchomościach, przez co wypadły z czołówki zestawienia.
Dzięki dołączeniu stron Orange Grupa Wirtualna Polska zyskała w skali roku niecały milion użytkowników. Jednak jej zasięg procentowy wzrósł tylko minimalnie, a pod względem liczby odsłon i czasu przypadającego na użytkownika grupa zanotowała nawet spadki.
Wszystkie powyższe dane pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius, które w czerwcu ub.r. objęło 14 980 internautów, a w czerwcu br. - 13 344. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
Dołącz do dyskusji: WP.pl rok po roku: strony IT i e-commerce w górę