SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WP.pl rok po roku: strony IT i e-commerce w górę

Wśród serwisów Wirtualnej Polski przez rok najwięcej użytkowników zyskały strony o nowych technologiach i e-commerce’owe. Od marca br. portal jest klasyfikowany razem z Orange.
 

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem w Grupie Wirtualnej Polski i Orange jest sam portal WP.pl, który w czerwcu br. miał prawie 11 mln użytkowników. WP.pl zanotowała też zdecydowanie najwięcej odsłon, a internauci spędzali w niej najwięcej czasu.

Serwis Orange.pl, który został dołączony do Grupy Wirtualna Polska w marcu br., zapewnił jej w czerwcu prawie 3,5 mln real users i 95 mln odsłon. Ponad 3 mln użytkowników miała też platforma blogowa bloog.pl

>>> Megapanel z czerwca: Facebook przed Interią, NK.pl przed Allegro

W dalszej części czołowej dziesiątki stron WP/Orange przeważają witryny rozrywkowe: plotkarski nocoty.pl, poświęcone telewizji aleseriale.pl i teleshow.pl oraz humorystyczne niewiarygodne.pl i babol.pl. W tej grupie tematyką wyróżnia się na sygnale.pl zawierający wiadomości kryminalne.

>>> Serwisy Gazeta.pl rok po roku: które zyskały, które straciły


W skali roku WP.pl zyskała ponad 250 tys. użytkowników, ale przyciągnęła prawie 250 mln odsłon mniej. Nieznaczne spadki odwiedzalności zanotowały orange.pl, bloog.pl i teleshow.pl, za to kolejne strony z pierwszej dziesiątki osiągnęły wzrosty. Najwięcej zyskał babol.pl, którego liczby użytkowników i odsłon niemal się podwoiły.

Z nowych serwisów Wirtualnej Polski największą popularność zyskał uruchomiony jesienią ub.r. politykier.pl (więcej o tej stronie).

>>> Serwisy o2.pl pod lupą: Pinger w górę, o2 i Wrzuta w dół


Na samym portalu WP.pl zdecydowanie najpopularniejsze są strona główna i poczta. Dział wiadomości miał w czerwcu ponad 4 mln użytkowników, a sekcja sportowa - ponad 3 mln. Poziom 2 mln real users przekroczyły jeszcze trzy działy WP.pl, a poziom 1 mln RU - kolejnych osiem.


W porównaniu w czerwcem ub.r. strona główna WP.pl zanotowała minimalnie grosze wyniki odwiedzalności. Za to poczta zyskała prawie 400 tys. użytkowników i 35 mln odsłon, a dział finansowy - prawie 800 tys. real users i 23 mln odsłon. Z drugiej strony wiadomosci.wp.pl miały prawie 400 tys. użytkowników i ponad 45 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, a sport.wp.pl - ok. 750 tys. użytkowników i 35 mln odsłon mniej. W przypadku serwisu sportowego spadek wynika z tego, że w czerwcu ub.r. były rozgrywane piłkarskie mistrzostwa świata.


W Grupie WP/Orange najpopularniejsze są serwisy o kulturze i rozrywce, z informacjami i publicystyką oraz strony lifestyle’owe. Natomiast między ok. 3 a 4,5 mln użytkowników zanotowały w czerwcu witryny z pięciu innych kategorii tematycznych.


Jednak w skali roku strony z czterech najpopularniejszych kategorii Grupy WP/Orange zanotowały znaczące spadki odwiedzalności. Za to serwisy o nowych technologiach zyskały ponad 800 tys. użytkowników i 40 mln odsłon, a witryny e-commerce’owe - prawie 650 tys. real users i ponad 35 mln odsłon.

Z drugiej strony serwisy hostingowe WP i Orange były odwiedzane ponad dwa razy rzadziej niż rok wcześniej. Podobny spadek zanotowały witryny o budownictwie i nieruchomościach, przez co wypadły z czołówki zestawienia.


Dzięki dołączeniu stron Orange Grupa Wirtualna Polska zyskała w skali roku niecały milion użytkowników. Jednak jej zasięg procentowy wzrósł tylko minimalnie, a pod względem liczby odsłon i czasu przypadającego na użytkownika grupa zanotowała nawet spadki.


 

Wszystkie powyższe dane pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius, które w czerwcu ub.r. objęło 14 980 internautów, a w czerwcu br. - 13 344. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: WP.pl rok po roku: strony IT i e-commerce w górę

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TopTrendyMeble.PL
no prosze jak ladnie.chociaz przynam ,ze zasluguje na "w gore" poniewaz to ciekawe serwisy. pozdrowienia
odpowiedź
User
ekspert
no prosze jak ladnie.chociaz przynam ,ze zasluguje na "w gore" poniewaz to ciekawe serwisy. pozdrowienia
odpowiedź
User
Marcin
WP to najgorszy portal
odpowiedź