Wołów z nowym logo i identyfikacją wizualną
Władze Wołowa mają nowy logotyp. Znak stał się podstawą do stworzenia całego systemu identyfikacji wizualnej i będzie systematycznie wdrażany w projektach promocyjnych Urzędu Miejskiego oraz komunikacji z mieszkańcami. Projekt zrealizowała agencja Publicon.
Nowy logotyp Wołowa, który do tej pory bazował w swojej komunikacji na herbie miejskim, nawiązuje do słynnego napisu widniejącego na murach obronnych miasta, datowanych na XIV-XV wiek. Krój pisma odwzorowuje kamienne litery znajdujące się na zabytku. Odniesienie do tego symbolu świadczy o przywiązaniu do tradycji i dziedzictwa kulturowego.
– Wysiłkiem mieszkańców i pracowników gminnych Wołów w ciągu ostatniej dekady bardzo dynamicznie się rozwijał. Zrealizowaliśmy dziesiątki ważnych projektów związanych z rozbudową infrastruktury drogowej i społecznej. Przyczyniliśmy się do poprawy jakości powietrza, a naszą misją jest niezmiennie Zielony Wołów. Nowy logotyp i system identyfikacji gminy odpowiada aktualnym trendom, a jednocześnie jest mocno osadzony w historii. Koresponduje z aktualnymi potrzebami komunikacyjnymi naszego miasta, które jest nowoczesne, planuje kolejne inwestycje, a jakością życia może konkurować z największymi ośrodkami miejskimi w kraju – mówi Dariusz Chmura, burmistrz Wołowa.
Zaprojektowany przez Publicon sygnet nawiązuje do wizerunku głowy woła – zwierzęcia, od którego wzięła nazwę miejscowość, pojawiającego się w legendach, ale jednocześnie uwiecznionego także na murze obronnym. Zastosowana kolorystyka, granat i czerwień, jest synonimem siły, wiarygodności, nowoczesności i otwartości.
Miasto nie planuje specjalnych kampanii promujących projekt. Logotyp będzie prezentowany mieszkańcom w czasie zwyczajowych miejskich wydarzeń, a materiały reprezentacyjne produkowane na bieżąco, naturalnie wymieniając te funkcjonujące obecnie.
Dołącz do dyskusji: Wołów z nowym logo i identyfikacją wizualną