Więcej rocka w radiu
Ad.Point i Agora grają rocka
Ad.Point ma już dwie stacje lokalne nadające rocka, Agora ma ich aż trzy. Wszystkie zmieniły swój format w ciągu ostatnich tygodni. Obie firmy przyznają, że format rockowy nie zapewni im co prawda pierwszej pozycji na rynku, ale da wysoki udział w atrakcyjnej grupie docelowej - czytamy w Gazecie Wyborczej.
- Z badań, które przeprowadziliśmy, wyszło nam, że taki format ma sens - tłumaczy "GW" zmiany w trzech stacjach radiowych grupy Agory (wydawcy "Gazety Wyborczej") ich dyrektor ds. radiostacji lokalnych Janusz Janiec. Rocka zagrają rozgłośnie z Mazowsza, Wielkopolski i Katowic, w których nazwach pojawiła się zresztą nazwa tego prądu muzycznego.
Ad.Point będzie grał muzykę rockową w swoich rozgłośniach w Krakowie i Bielsku-Białej.
- W Krakowie nowy format pozwoli nam odróżnić się od tamtejszych stacji, które głównie grają muzykę pop. Fakt, że badani przez nas słuchacze w Bielsku również chcieli rocka, nawet dla mnie jest zadziwiający - opowiada "GW" Jakub Urbański, dyrektor programowy w Ad.Poincie.
Obaj zaznaczają, że interesuje ich uzyskanie wysokiego udziału w grupie młodych słuchaczy - szczególnie atrakcyjnych dla reklamodawców.
- Stacja rockowa ma minimalne szanse, żeby być liderem na rynku. To zbyt wąski format - mówi Janiec. - Ma jednak szanse na bardzo wierną i lojalną publiczność. Rock jest formatem, za pomocą którego można trafiać do różnego słuchacza: od młodzieży słuchającej zespołu Blink po ich rodziców, fanów Black Sabath - zaznacza. Zarówno Agora, jak i Ad.Point zapewniają jednocześnie, że nowe stacje chcą zdobyć słuchaczy atrakcyjnych dla reklamodawców, czyli młodych i dobrze zarabiających.
Obie firmy postawiły w ramach rockowego słuchacza na dwie różne grupy wiekowe. Agora chce grać muzykę dla nastolatków. Ad.Point chce trafić do starszego słuchacza i dlatego na jego antenie będzie można znaleźć np. utwory klasyków muzyki rockowej.
Dołącz do dyskusji: Więcej rocka w radiu