Więcej na reklamy dezodorantów, najmocniej promowane Rexona, Medispirant, Nivea i Dove
Producenci dezodorantów i antyperspirantów zwiększyli w tym roku wydatki reklamowe o blisko jedną trzecią. Unilever przegonił pod tym względem Nivea Polska, a reklamowym liderem wśród marek w tej kategorii została Rexona.
27,9 proc. więcej zarobiły w pierwszej połowie br. tradycyjne media (bez internetu) w porównaniu z tym samym okresem roku ub. na reklamach dezodorantów i antyperspirantów - wynika z raportu Kantar Media opracowanego dla Wirtualnemedia.pl. Cennikowe nakłady reklamowe wyniosły 106,7 mln zł.
Najwięcej reklam tych produktów było, podobnie jak wcześniej, w telewizji. Inwestycje w tym zakresie osiągnęły wartość 86,6 mln zł, po wzroście o 31,6 proc. w skali roku. Natomiast w magazynach wyniosły 10,9 mln zł, o 119,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wzrosły też wydatki w radiu - o 56,4 proc., do 7,5 mln zł. Więcej reklam dezodorantów i antyperspirantów było także w gazetach - tu wydano blisko 567 tys. zł wobec 89 tys. zł przed rokiem.
Wydatki na reklamy dezodorantów i antyperspirantów (dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VI 2014 | I-VI 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 65 811 087 zł | 86 583 348 zł | 31,6 |
Radio | 4 820 737 zł | 7 537 339 zł | 56,4 |
Gazety | 89 031 zł | 566 920 zł | 536,8 |
Magazyny | 4 970 202 zł | 10 916 215 zł | 119,6 |
Outdoor | 6 673 997 zł |
| b.d. |
Kina | 747 945 zł | 811 671 zł | 8,5 |
Indoor | 305 760 zł | 315 000 zł | 3 |
Razem | 83 418 759 zł | 106 730 493 zł | 27,9 |
Tegorocznym liderem wydatków reklamowych wśród producentów dezodorantów i antyperspirantów jest Unilever Polska, właściciel m.in. marki Rexona. Koncern zwiększył nakłady na promocję swoich marek w tradycyjnych mediach o 68,6 proc. (do 37,6 mln zł) i pokonała pod tym względem koncern Nivea Polska. Ta firma w minionym półroczu obniżyła nakłady promocyjne w mediach tradycyjnych do 13,4 mln zł (o 48 proc.), spadając na trzecie miejsce wśród producentów dezodorantów i antyperspirantów.
Drugą pozycję wśród największych reklamodawców tej kategorii zajmuje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Wydała ona w mediach 20,4 mln zł, o 80,1 proc. więcej niż rok wcześniej.
W czołówce tegorocznych największych reklamodawców w kategorii dezodoranty i antyperspiranty pojawiła się firma Coty Polska z wydatkami wynoszącymi blisko 9 mln zł. Zastąpiła koncern Henkel Polska, którym w tym roku znalazł się poza gronem największych reklamodawców w tej kategorii kosmetyków. Z kolei wydatki L'Oreal Polska były w tym roku niższe od ubiegłorocznych o 9 proc. i wyniosły nieco ponad 8 mln zł.
Top reklamodawców w kategorii dezodoranty i antyperspiranty | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VI 2014 | I-VI 2015 | zmiana proc. |
Unilever Polska | 22 319 627 zł | 37 638 778 zł | 68,6 |
Aflofarm Farmacja Polska | 11 343 467 zł | 20 429 986 zł | 80,1 |
Nivea Polska | 25 851 368 zł | 13 442 617 zł | -48 |
Coty Polska | b.d. | 8 989 614 zł | b.d. |
L'Oreal Polska | 8 830 011 zł | 8 039 323 zł | -9 |
Henkel Polska | 5 892 599 zł | b.d. | b.d. |
razem | 83 418 759 zł | 106 730 493 zł | 27,9 |
Marką najsilniej reklamowaną w pierwszych sześciu miesiącach w mediach pozainternetowych była Rexona. Unilever wydał na jej wsparcie 26,8 mln zł (wzrost o 143 proc. w skali roku).
Wiosną br. Rexonę promowała m.in. Jessica Mercedes, a zniknęła z reklam tej marki Anna Lewandowska, która pojawiła się w kampanii Gillette Venus.
Znacznie mniej przeznaczono natomiast na reklamy ubiegłorocznego lidera reklamowego, czyli marki Nivea. Wydatki na jej promocję spadły o 48 proc., do 13,4 mln zł. Obecnie Nivea jest promowana poprzez cykl eventów.
Z kolei na reklamach Medispirantu media zarobiły 55,9 proc. więcej niż rok temu - 17,7 mln zł.
Mniej wydano również na reklamy marki Dove - 10,8 mln zł, wobec 11,2 mln zł rok wcześniej. Ten brand wspierany był m.in. kampanią „NaroDove piękno” z udziałem Doroty Wellman.
Z grona najsilniej wspieranych reklamowo marek dezodorantów i antyperspirantów wypadł w tym roku Garnier. Na jego miejsce pojawił się Adidas Cosmetics, na którego wsparcie przeznaczono blisko 9 mln zł.
Marki dezodorantów i antyperspirantów z największymi wydatkami reklamowymi | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VI 2014 | I-VI 2015 | zmiana proc. |
Rexona | 11 035 293 zł | 26 820 801 zł | 143 |
Medispirant | 11 343 467 zł | 17 679 227 zł | 55,9 |
Nivea | 25 851 368 zł | 13 442 617 zł | -48 |
Dove | 11 215 334 zł | 10 817 977 zł | -3,5 |
Adidas Cosmetics | b.d. | 8 989 614 zł | b.d. |
Garnier | 8 830 011 zł | b.d. | b.d. |
Razem | 83 418 759 zł | 106 730 493 zł | 27,9 |
Dołącz do dyskusji: Więcej na reklamy dezodorantów, najmocniej promowane Rexona, Medispirant, Nivea i Dove