SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Widzowie z naziemnej telewizji chcą pozbyć się TV Trwam i Polo TV. Brakuje im HBO i National Geographic

Najbardziej pożądanymi stacjami w ofercie naziemnej telewizji cyfrowej przez polskich widzów są HBO, National Geographic, Discovery Channel i Canal+. Z kolei spośród stacji aktualnie dostępnych w DVB-T na rzecz nowych kanałów Polacy zrezygnowaliby przede wszystkim z TV Trwam i Polo TV - wynika z badania Wavemaker.

72 proc. polskich telewidzów pozytywnie ocenia kierunek zmian w ofercie naziemnej telewizji cyfrowej - pokazuje Projekt Cyfrowizja V, przeprowadzony przez agencję Wavemaker. Odsetek widzów zadowolonych z bezpłatnej telewizji wzrósł o 5 pkt. proc. w stosunku do poprzedniej fali badania z jesieni 2018 roku.

HBO najbardziej pożądaną stacją na multipleksie

Z analizy wynika, że jako deficytowe obszary w ofercie programowej DVB-T widzowie wskazują: filmy, dokumenty i seriale, mężczyźni zwracają też uwagę na deficyt sportu.

Spójny z tymi wskazaniami pozostaje ranking najbardziej pożądanych kanałów w naziemnej telewizji. Na swoim „multipleksie marzeń” widzowie najchętniej umieszczali filmowe kanały premium (HBO - 28 proc. wskazań, Canal+ - 14 proc.) oraz mocne marki kanałów popularno-naukowych (National Geographic - 24 proc., Discovery Channel - 22 proc.).

Gdyby uzupełnienie oferty naziemnej telewizji cyfrowej miało się wiązać z zamianą obecnych tam teraz kanałów na inne, polscy widzowie zdecydowanie najchętniej zrezygnowaliby z TV Trwam - na stację tą padło aż 38 proc. wskazań. Dalej uplasowały się: Polo TV (18 proc.) oraz TVP ABC (13 proc.).

- Silną reprezentację w tym rankingu tworzą też stacje z MUX-8 (WP, Zoom TV i Metro), które w stosunku do poprzedniej edycji Projektu Cyfrowizja nie poprawiły swojej rozpoznawalności i ocen atrakcyjności programowej - czytamy w badaniu.

Widzowie w DVB-T doceniają Polsat i TVN, TVP1 i TVP2 poza top 10

Wśród kanałów naziemnych, którym widzom najbardziej by brakowało po usunięciu z DVB-T pierwsze miejsce zajął Polsat (79 proc. wskazań), a drugie miejsce należało do TVN (74 proc.). Trzecie miejsce ex aequo uzupełniają Siódemka i TV Puls (po 70 proc.).

Jak czytamy w badaniu, do top 10 najwyżej ocenianych kanałów w ofercie naziemnej telewizji cyfrowej nie załapały się główne anteny TVP - w ocenach widzów wyraźnie straciła w stosunku do 2018 roku Jedynka, oceniana pozytywnie przez 51 proc. widzów (co plasuje stację między ATM Rozrywka a TVP Info).

Agencja Wavemaker zrealizowała badanie Projekt Cyfrowizja V w marcu 2020 roku na próbie 1,5 tys. polskich telewidzów z dostępem do internetu (przeprowadzenie badania metodą CAWI).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

Dołącz do dyskusji: Widzowie z naziemnej telewizji chcą pozbyć się TV Trwam i Polo TV. Brakuje im HBO i National Geographic

35 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Seba
Ludzie chcą konkretnych kanałów czy pewnych grup tematycznych?
Sorry ale kanał Discovery to ma tylko rozpoznawalna markę, więcej tam powtórek powtórek niż na Polsacie.
Telewizja to niby okno na świat.
Co nam oferuje TVP? Propagandową politykę, same polskie seriale I teleturnieje.
Od rana w TVP same powtórki.
Premiery w TVP powinny być na 1 i 2 a powtórki już na kanałach tematycznych a w ich miejsce telewizja edukacyjna.
Wszystkie kanały TVP powinny być w naziemnej.
Takie seriale np można bardzo łatwo wypromować puszczając "premierę" chwilę przed TVP1 /2 (lub powtórkę ostatniego odcinka), to tylko trochę kanibalizuje wyniki gdyż wzmacnia się oglądalność grupy.
odpowiedź
User
abc
Ludzie nie wiedzą co mają :)
Metro to ramówka 2 2/3 Discovery, bo Discovery tym kanałemm
odpowiedź
User
Gosc
Państwowa telewizja powinna zostać ograniczona do 2 kanałów, a wolne miejsce powinna zająć komercja, która przynajmniej płaci za koncesję i nie żyje na koszt suwerena.
odpowiedź