Wartość rynku reklamy spadnie o 5,9 proc. w 2009 r. - internetwzrośnie o 15 proc.
Wartość polskiego rynku reklamowego wyniesie w 2009 r. 7,293 mld złwobec 7,753 mld zł rok wcześniej, oceniają analitycy domu mediowegoZenithOptimedia, co oznacza spadek o 5,9% r/r. Wcześniej analitycyfirmy spodziewali się spadku o 4,2% w skali roku.
"Po przeanalizowaniu danych za II kwartał analitycyZenithOptimedia oceniają, że wydatki mediowe w tym okresie 2009roku zanotowały kolejny spadek i zmusiły dom mediowy do korektyzałożeń z czerwca" - czytamy w komunikacie przesłanym do portaluWirtualnemedia.pl.
Analitycy spodziewają się, że wartość rynku reklamy wsegmencie TV, radia i outdoor spadnie o 6%. Największymprzegranym ma być prasa drukowana (przewidywany 17-proc. spadek dladzienników i 13-proc. dla magazynów).
Wartość reklamy kinowej pozostanie bez zmian, za to wydatki firmna reklamę w internecie wzrosną o 15% (choć pierwotnie zakładanowzrost o 16,8%).
Udział internetu w całym rynku w 2009 r. wyniesie 11,6% (wobec9,5% rok wcześniej), udział telewizji - 51,8% (i będzie taki samjak przed rokiem).
ZenithOptimedia spodziewa się, że w 2010 r.wartość polskiego rynku reklamowego wzrośnie o 0,5% r/r do 7,333mld zł a w 2011 r. o 7,6% do 7,893 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Wartość rynku reklamy spadnie o 5,9 proc. w 2009 r. - internetwzrośnie o 15 proc.