W Polsce jest 105 tys. nośników outdoorowych - co drugi ma AMS
Na koniec ubiegłego roku działało w Polsce ponad 105 tys. nośników reklamy outdoorowej - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Co czwarty za nich ma powierzchnię 12 m2 a co drugi należy do firmy AMS.
Na koniec ubiegłego roku działało w Polsce 104 397 nośników reklamy outdoorowej - pokazują dane z największych14 firm branżowych zestawione przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej. Instytucja ocenia, że biorąc pod uwagę podmioty, które nie podały jej informacji o swojej działalności, łączna liczba nośników outdoorowych przekracza 105 tys.
Wśród nośników reklamy zewnętrznej co trzeci jest małych rozmiarów, a co czwarty to standardowy billboard o powierzchni 12 m2. W ciągu ubiegłego roku o ponad 20 proc. wzrosła liczba backlightów scroll 9 m2 i frontlightów 18 m2. - Te ostatnie nośniki generują większe przychody i gwarantują bardzo dobre efekty w kampaniach wizerunkowych - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. - Natomiast ograniczony rozwój backlightów scroll oraz citylightów wynika z braku porozumienia branży z samorządami - dodaje.
Najważniejszą firmą na polskim rynku reklamy zewnętrznej jest
AMS, która kontroluje prawie połowę wszystkich nośników. 18 proc.
udziałów w branży ma Ströer, a 10 proc. - Clear Channel
Poland.
Nośnik reklamy | Ogólna liczba nośników 31.12.2008 r. |
Standardowe 12 m˛ | 27,73 |
Frontlight 6 x 3 m | 14,19 |
Frontlight 12 x 3 m | 801 |
Frontlight 12 x 4 m | 1,01 |
Nośniki małego formatu | 35,59 |
Pozostałe nośniki | 870 |
CLP | 20,76 |
Backlight 6 x 3 m | 985 |
Backlight 8 x 4 m | 448 |
Backlight scroll 9 m˛ | 1,92 |
Pozostałe nośniki podświetlane | 102 |
Łączna liczba nośników | 104,4 |
AMS kontroluje ponad 22 tys. nośników małego rozmiaru i prawie 12 tys. nośników CLP, a Ströer - ponad 13 tys. standardowych billboardów. AMS jako jedyna firma oferuje backlighty 6 x 3m, a News Outdoor Poland dominuje w dostarczaniu frontlightów 12 x 3 m.
Standardowe 12 m˛ |
31.12.2008 |
Udział w rynku |
Ströer out of home media |
13.354 |
48,15 % |
AMS S.A. |
10.559 |
38,08 % |
Clear Channel Poland * |
1.966 |
7,09 % |
Inne |
1.853 |
6,68 % |
Łącznie |
27.732 |
100,00 % |
Frontlight 6 x 3 m |
31.12.2008 |
Udział w rynku |
Cityboard Media |
4.673 |
32,94 % |
Ströer out of home media |
3.477 |
24,51 % |
News Outdoor Poland |
2.757 |
19,44 % |
Clear Channel Poland |
2.072 |
14,60 % |
AMS S.A. |
991 |
6,99 % |
Inne |
215 |
1,52 % |
Łącznie |
14.185 |
100,00 % |
Frontlight 12 x 3 m |
31.12.2008 |
Udział w rynku |
News Outdoor Poland |
701 |
87,52 % |
Inne |
100 |
12,48 % |
Łącznie |
801 |
100,00 % |
Frontlight 12 x 4 m |
31.12.2008 |
Udział w rynku |
Cityboard Media |
621 |
61,61 % |
JETLine |
276 |
27,38 % |
Inne |
111 |
11,01 % |
Łącznie |
1.008 |
100,00 % |
Nośniki małego formatu |
31.12.2008 |
Udział w rynku |
AMS S.A. |
22.166 |
62,29 % |
Mini Media |
10.373 |
29,15 % |
Clear Channel Poland |
1.384 |
3,89 % |
Inne |
1.664 |
4,67 % |
Łącznie |
35.587 |
100,00 % |
CLP |
31.12.2008 |
Udział w rynku |
AMS S.A. |
11.970 |
57,67 % |
Clear Channel Poland |
5.296 |
25,52 % |
Ruch S.A. |
2.065 |
9,95 % |
Business Consulting |
857 |
4,13 % |
Inne |
567 |
2,73 % |
Łącznie |
20.755 |
100,00 % |
Backlight 6 x 3 m |
31.12.2008 |
Udział w rynku |
AMS S.A. |
985 |
100,00 % |
Łącznie |
985 |
100,00 % |
Backlight 8 x 4 m |
31.12.2008 |
Udział w rynku |
AMS S.A. |
309 |
68,97 % |
Clear Channel Poland |
75 |
16,74 % |
Gigaboard |
44 |
9,82 % |
Ströer out of home media |
20 |
4,47 % |
Łącznie |
448 |
100,00 % |
Backlight scroll 9 m˛ |
31.12.2008 |
Udział w rynku |
Ströer out of home media |
1.069 |
55,56 % |
AMS S.A. |
855 |
44,44 % |
Łącznie |
1.924 |
100,00 % |
Dołącz do dyskusji: W Polsce jest 105 tys. nośników outdoorowych - co drugi ma AMS