SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W Polsce jest 105 tys. nośników outdoorowych - co drugi ma AMS

Na koniec ubiegłego roku działało w Polsce ponad 105 tys. nośników reklamy outdoorowej - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Co czwarty za nich ma powierzchnię 12 m2 a co drugi należy do firmy AMS.

Na koniec ubiegłego roku działało w Polsce 104 397 nośników reklamy outdoorowej - pokazują dane z największych14 firm branżowych zestawione przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej. Instytucja ocenia, że biorąc pod uwagę podmioty, które nie podały jej informacji o swojej działalności, łączna liczba nośników outdoorowych przekracza 105 tys.

Wśród nośników reklamy zewnętrznej co trzeci jest małych rozmiarów, a co czwarty to standardowy billboard o powierzchni 12 m2. W ciągu ubiegłego roku o ponad 20 proc. wzrosła liczba backlightów scroll 9 m2 i frontlightów 18 m2. - Te ostatnie nośniki generują większe przychody i gwarantują bardzo dobre efekty w kampaniach wizerunkowych - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. - Natomiast ograniczony rozwój backlightów scroll oraz citylightów wynika z braku porozumienia branży z samorządami - dodaje.

1

Najważniejszą firmą na polskim rynku reklamy zewnętrznej jest AMS, która kontroluje prawie połowę wszystkich nośników. 18 proc. udziałów w branży ma Ströer, a 10 proc. - Clear Channel Poland.

Nośnik reklamy Ogólna liczba nośników 31.12.2008 r.
Standardowe 12 m˛ 27,73
Frontlight 6 x 3 m 14,19
Frontlight 12 x 3 m 801
Frontlight 12 x 4 m 1,01
Nośniki małego formatu 35,59
Pozostałe nośniki 870
CLP 20,76
Backlight 6 x 3 m 985
Backlight 8 x 4 m 448
Backlight scroll 9 m˛ 1,92
Pozostałe nośniki podświetlane 102
Łączna liczba nośników 104,4

AMS kontroluje ponad 22 tys. nośników małego rozmiaru i prawie 12 tys. nośników CLP, a Ströer - ponad 13 tys. standardowych billboardów. AMS jako jedyna firma oferuje backlighty 6 x 3m, a News Outdoor Poland dominuje w dostarczaniu frontlightów 12 x 3 m.

Standardowe 12 m˛

31.12.2008

Udział w rynku

Ströer out of home media

13.354

48,15 %

AMS S.A.

10.559

38,08 %

Clear Channel Poland *

1.966

7,09 %

Inne

1.853

6,68 %

Łącznie

27.732

100,00 %

Clear Channel Poland posiada w tej kategorii nośniki formatu 400 x 300 cm, BPMedia nośniki 400 x 300 cm oraz 504 x 238 cm, podczas gdy pozostałe firmy w formacie 504 x 238 cm.

Frontlight 6 x 3 m

31.12.2008

Udział w rynku

Cityboard Media

4.673

32,94 %

Ströer out of home media

3.477

24,51 %

News Outdoor Poland

2.757

19,44 %

Clear Channel Poland

2.072

14,60 %

AMS S.A.

991

6,99 %

Inne

215

1,52 %

Łącznie

14.185

100,00 %




Frontlight 12 x 3 m

31.12.2008

Udział w rynku

News Outdoor Poland

701

87,52 %

Inne

100

12,48 %

Łącznie

801

100,00 %




Frontlight 12 x 4 m

31.12.2008

Udział w rynku

Cityboard Media

621

61,61 %

JETLine

276

27,38 %

Inne

111

11,01 %

Łącznie

1.008

100,00 %

Nośniki małego formatu

31.12.2008

Udział w rynku

AMS S.A.

22.166

62,29 %

Mini Media

10.373

29,15 %

Clear Channel Poland

1.384

3,89 %

Inne

1.664

4,67 %

Łącznie

35.587

100,00 %

CLP

31.12.2008

Udział w rynku

AMS S.A.

11.970

57,67 %

Clear Channel Poland

5.296

25,52 %

Ruch S.A.

2.065

9,95 %

Business Consulting

857

4,13 %

Inne

567

2,73 %

Łącznie

20.755

100,00 %

Backlight 6 x 3 m

31.12.2008

Udział w rynku

AMS S.A.

985

100,00 %

Łącznie

985

100,00 %



Backlight 8 x 4 m

31.12.2008

Udział w rynku

AMS S.A.

309

68,97 %

Clear Channel Poland

75

16,74 %

Gigaboard

44

9,82 %

Ströer out of home media

20

4,47 %

Łącznie

448

100,00 %



Backlight scroll 9 m˛

31.12.2008

Udział w rynku

Ströer out of home media

1.069

55,56 %

AMS S.A.

855

44,44 %

Łącznie

1.924

100,00 %







Dołącz do dyskusji: W Polsce jest 105 tys. nośników outdoorowych - co drugi ma AMS

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl